Wednesday, January 31, 2018

ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΒΑΪΤΑ ΒΕΔΑΝΤΑ

Ο αγαπημένος μου δάσκαλος Χεϊρακάν Μπάμπατζι διαλογίζεται σε μια σπηλιά στους πρόποδες του βουνού Καϊλάς στα Ιμαλάϊα της Ινδίας. Είναι η σπηλιά που o Μπάμπατζι πρωτοεμφανίστηκε δημόσια σε αυτήν την ενσάρκωση του το 1970. Σε αυτήν την σπηλιά είχα την τύχη να διαλογιστώ πολλές φορές με την χάρη του Μπάμπατζι.

ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΒΑΪΤΑ ΒΕΔΑΝΤΑ

Ο Άτμαν σε διαλογισμό στο Ντούνι
Ο διαλογισμός της Αντβάϊτα Βεδάντα γίνεται στην απρόσωπη άποψη του Θεού (Μπράμαν, Άτμαν). Στον διαλογισμό Αντβάϊτα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάποια από τις μεγάλες ρήσεις των Ουπανισάδων, όπως το Αχάμ Μπράμασμι (Είμαι Μπράμαν), το μάντρα Ομ, ή κάποια από τις απόψεις του Μπράμαν, όπως η ειρήνη, η σιωπή, η κενότητα, η απειροσύνη, η ελευθερία κ.λπ..

Μπράμαν (αυτό που ονομάζουμε Θεός στην δύση, το Εν του Πλάτωνα και του Παρμενίδη) ονομάζεται η υπέρτατη ή απόλυτη αρχή από την οποία πηγάζουν τα πάντα και η οποία είναι Ύπαρξη αιώνια,(χωρίς αρχή και τέλος), αυτόφωτη, είναι δηλαδή Συνειδητότητα και επίσης απόλυτη μακαριότητα. Η απειροσύνη, η αιωνιότητα, η κενότητα, η αγάπη, η ελευθερία, η ακινησία, η αμεταβλητότητα, η σιωπή, η ειρήνη, είναι απόψεις αυτής της υπέρτατης αρχής με την οποία είμαστε Ένα. Στην ουσία είμαστε αυτή η αρχή η οποία έχει ενσαρκωθεί σε ένα φυσικό  σώμα.

Το ΟΜ είναι ήχος-σύμβολο αυτής της απόλυτης αρχής και για αυτό ο διαλογισμός στο ΟΜ μας βοηθάει να  συνειδητοποιήσουμε ότι είμαστε αυτή η αρχή. Ο διαλογισμός στο ΟΜ μπορεί να γίνει σε συνδυασμό με το Εϊμαι Μπράμαν, ή σε συνδυασμό με κάποια άποψη του όπως η απειροσύνη, η κενότητα, η αιωνιότητα, η σιωπή κ.λπ.
Οπότε αν σας ταιριάζει ή θέλετε να διαλογιστείτε στον απρόσωπο Θεό ή Μπράμαν μπορείτε να επιλέξετε έναν από τους παρακάτω τρόπους:

Πρώτον, στο Είμαι Μπράμαν (Αχάμ Μπράμασμι), επαναλαμβάνοντας νοερά το Είμαι Μπράμαν μόνο του ή σε συνδυασμό με το μάντρα Ομ ως εξής:

Οοομμμ, Οοομμμ, Οοομμμ
Είμαι Μπράμαν, Είμαι Μπράμαν, Είμαι Μπράμαν,
Οοομμμ Μπράμαν, Οοομμμ Μπράμαν, Οοομμμ Μπράμαν
Οοομμμ, Οοομμμ, Οοομμμ

Δεύτερον, στο μάνρα Ομ, επαναλαμβάνοντας το αργά και μακρόσυρτα,
Οοομμμ, Οοομμμ, Οοομμμ κάνοντας μια μικρή παύση ανάμεσα σε κάθε Οοομμμ.

Τρίτον, στις απόψεις του Μπράμαν όπως Συνειδητότητα, ειρήνη, φως, ελευθερία, αιωνιότητα, αγάπη,  σιωπή κ.λπ.

Σας δίνω μερικές φράσεις για να κάνετε αυτόν τον διαλογισμό

Oοομμμ, Oοομμμ, Oοομμμ
Είμαι αγνή Συνειδητότητα, 
Oοομμμ
Είμαι το σιωπηλό κενό, πάντα ειρηνικό και φωτεινό, 
Oοομμμ
Είμαι η σιωπή, πάντα ειρηνική, πλήρης και ευτυχισμένη, 
Oοομμμ
Είμαι η σιωπή, γεμάτη άπειρη ειρήνη, φως και αγάπη, 
Oοομμμ
Είμαι αιώνια και άπειρη ειρήνη, αγάπη και ελευθερία, 
Oοομμμ
Είμαι ο Άτμαν, άπειρη ​​και αιώνια Συνειδητότητα, 
Oοομμμ
Είμαι ο Άτμαν, άπειρη και άφθαρτη Συνειδητότητα, 
Oοομμμ

Οοομμμ Άτμαν,  Οοομμμ Άτμαν, Οοομμμ Άτμαν,
Οοομμμ ειρήνη, Οοομμμ φως, Οοομμμ Αγάπη
Οοομμμ, Οοομμμ, Οοομμμ

Σημείωση: Μπορείτε να επαναλάβετε το σύνολο των παραπάνω φράσεων ή δύο- τρεις από αυτές, που τις νοιώθετε πιο καλά, ή αν θέλετε μπορείτε να κάνετε προσωπικές φράσεις  με αυτές τις έννοιες.

Μερικές οδηγίες για το πώς θα κάνετε αυτόν τον διαλογισμό

Η διαδικασία είναι η ίδια και για τις τρεις περιπτώσεις. Ισχύουν τα ίδια δηλαδή είτε χρησιμοποιήσετε το Είμαι Μπράμαν, είτε το μάντρα Ομ, είτε τις επιβεβαιώσεις. 
Αν θέλετε να διαβάσετε πιο αναλυτικά για την πρακτική διαλογισμού διαβάστε το άρθρο Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΥ 

Αφού πάρετε την κατάλληλη σταθερή θέση και έχετε χαλαρώσει το σώμα αρχίζετε να επαναλαμβάνετε από καρδιάς τις παραπάνω  φωτεινές επιβεβαιώσεις (ή το μάντρα Ομ, η το είμαι Μπράμαν). Καθώς τις επαναλαμβάνετε δώστε σημασία επίσης και στην σιωπή που υπάρχει πάντα στο μπαγκγκράουντ των σκέψεων αλλά και κάθε άλλης αντίληψης.

Μην προσπαθείτε να συγκεντρώσετε τον νου σας με έντονο τρόπο, θα δημιουργήσετε ένταση μόνο και όχι συγκέντρωση. Νοιώστε αυτό που λέτε και νοιώστε επίσης ότι είστε. Μετά από κάθε φράση όπως βλέπετε τελειώνετε με ένα μακρόσυρτο Οοομμμ, στο τέλος του Οοομμμ κάντε μια μικρή παύση για να βιώσετε πιο καθαρά την σιωπή (την σιωπηλή παρουσία) που είναι συνεχώς παρούσα στο μπαγκγκράουντ των σκέψεων.

Η άδεια από περιεχόμενο αλλά με επίγνωση σιωπή, (Συνειδητότητα, Άτμαν, Μπράμαν, Πνεύμα, Θεός), είναι η αληθινή μας ταυτότητα. Όταν λέω σιωπή δεν αναφέρομαι στην σιωπή του νου,  (στην απουσία σκέψεων), αλλά στην σιωπή, που είναι παρούσα συνεχώς, και όταν υπάρχουν σκέψεις και όταν δεν υπάρχουν, που είναι το σταθερό μπαγκγκράουντ κάθε άλλης αντίληψης. Η επίγνωση της όμως (της σιωπής) είναι πιο εύκολη όταν δεν υπάρχουν σκέψεις και βέβαια για να απορροφηθούμε πλήρως σε αυτή θα πρέπει να σιωπήσει εντελώς ο νους (να υπάρχει πλήρης απουσία σκέψεων).

Αν δείτε κάποια στιγμή ότι ο νου σας είναι αρκετά ήρεμος και εστιασμένος, εγκαταλείψτε την επανάληψη των επιβεβαιώσεων και του Ομ και συνεχίστε εστιαζόμενοι στην σιωπή.

 Αν κοιτάξετε με προσοχή θα δείτε ότι αυτή η σιωπή (η σιωπηλή παρουσία) δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος, ότι είναι απεριόριστη. Ούτε αρχίζει, ούτε τελειώνει κάπου. Ούτε έρχεται ούτε φεύγει. Ούτε έχει αίσθηση εγώ. Είναι ακίνητη, αμετάβλητη, άμορφη, και άχρονη. Είναι πάντα παρούσα, σιωπηλή ειρηνική και πλήρης. Δεν μεταβάλλεται ούτε ταράζεται όταν ο νους ταράζεται και εκδηλώνονται τα συναισθήματα. Οι κινήσεις του σώματος, των συγκινήσεων και του νου ούτε την αγγίζουν, ούτε την επηρεάζουν με κάποιο τρόπο.

 Δεν μπορείτε να την αγγίξετε, να κυριαρχήσετε επάνω της, ή να την διαχειριστείτε με κάποιο τρόπο, η σιωπή (η σιωπηλή παρουσία) είναι έξω από τον έλεγχό σας. Δεν μπορείτε ούτε να απομακρυνθείτε ούτε να πάτε πιο κοντά σε αυτή. Ωστόσο, είναι πάντα μαζί σας, ποτέ δεν σας αφήνει μόνο/η. Είστε ένα με αυτή την σιωπή. Είστε η σιωπή! Προσοχή όμως! Δεν είσαι εσύ (ως εγώ) η σιωπή, αλλά η σιωπή είναι αυτό που Είσαι!

Γι’ αυτό, όταν επαναλαμβάνεις νοερά μέσα σου Είμαι ο Άτμαν, ή Είμαι φως, ειρήνη, αγάπη, δεν αναφέρεσαι σε αυτό που αντιλαμβάνεσαι ως εαυτό σου (το σώμα, το νου, το εγώ), αλλά στην εσωτερική, φωτεινή και μακάρια σιωπή,. Γι’ αυτό είναι πιο ακριβές να λέμε αντί του «είμαι η σιωπή», «Η σιωπή Είμαι», αντί του «είμαι η ειρήνη», «Η ειρήνη Είμαι», κ.λπ.. Παρά ταύτα μπορείτε να πείτε τις φράσεις με τον τρόπο που σας φαίνεται καλύτερος, απλά να θυμάστε ότι είμαι φως, αγάπη κ.λπ. αναφέρεται στην εσωτερική σιωπηλή παρουσία (που είναι ο Εαυτός σας)  και όχι σε αυτό που αισθάνεστε ως εαυτό σας, παρά το παράδοξο ότι αυτή η σιωπηλή παρουσία δεν έχει αυτήν την γνωστή αίσθηση εαυτού που έχετε για τον εαυτό σας.