Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου 2018

Η αναζήτηση της ευτυχίας στις αισθητηριακές εμπειρίες ~ Atman Nityananda



 Η αναζήτηση της ευτυχίας στις αισθητηριακές εμπειρίες 
Λόγω της άγνοιας της αληθινής φύσης μας (Συνειδητότητα, που η φύση της είναι ελευθερία, πληρότητα, ειρήνη, αγάπη και ευδαιμονία) ψάχνουμε την ευτυχία και την πληρότητα σε πράγματα έξω από εμάς, στα αντικείμενα των αισθήσεων, στις σχέσεις, στα αποκτήματα και γενικά στις εγκόσμιες καταστάσεις που θεωρούμε ευχάριστες ή ευνοϊκές για την ευτυχία μας.
Οι περιορισμοί των αισθητηριακών εμπειριών 
Αλλά τα πράγματα του κόσμου είναι πεπερασμένα, έχουν περιορισμούς και μπορεί να είναι μόνο ευχάριστα ή δυσάρεστα, απολαυστικά ή επώδυνα, δεν εμπεριέχουν όμως  ευτυχία.  Υπόκεινται επίσης στην  γέννηση και τον θάνατο (έχουν αρχή και τέλος) και μια μέρα με το θάνατο του σώματος θα χάσουμε τα πάντα, συμπεριλαμβανομένου και του σώματος μας.
Είναι προφανές ότι δεν μπορούμε να βιώσουμε την χωρίς όρους αγάπη, ελευθερία, ειρήνη και ευτυχία, μέσα από τα πράγματα και εμπειρίες είναι περιορισμένες και πεπερασμένες από τον χρόνο, την αιτιότητα και την αλληλεπίδραση. Ότι είναι το πεπερασμένο δεν μπορεί να μας δώσει κάτι άπειρο (απεριόριστο). Μόνο ό, τι είναι άπειρο μπορεί να μας δώσει την εμπειρία του άπειρου, μόνο ότι είναι ευδαιμονία μπορεί να μας δώσει την εμπειρία της ευδαιμονίας, μόνο ότι είναι ελευθερία μπορεί να μας ελευθερώσει από τις ψευδαισθήσεις που δημιουργούνται από το εγώ μας και τις μάταιες επιθυμίες του.
Το πέπλο της άγνοιας καλύπτει την αλήθεια 
Νομίζουμε (πιστεύουμε) ότι η ευτυχία που βιώνουμε ενίοτε, οφείλεται στις εμπειρίες μας μέσα από τις αισθήσεις, από τα πράγματα του κόσμου, λόγω της έλλειψης διάκρισης και το πέπλο της άγνοιας που σκεπάζει τον νου μας. Η τάμας ποιότητα, (γκούνα στα σανσκριτικά), είναι η ποιότητα που σκοτεινιάζει τον νου και καλύπτει την αλήθεια. Εξ αιτίας της τάμας ποιότητας ο νους χάνει την ικανότητα της διάκρισης και δεν μπορούμε να αντιληφθούμε την αληθινή φύση των εμπειριών μας, ούτε την αληθινή μας φύση (Συνειδητότητα, σιωπηλή ζωντανή παρουσία). Επίσης η τάμας ποιότητα μας κάνει να βλέπουμε τα πράγματα ανάποδα. Αντί να αντιλαμβανόμαστε τον Εαυτό μας ως την σιωπηλή ζωντανή παρουσία που είναι συνεχώς παρούσα μέσα μας, αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας ως το σώμα.
 Εκτός από  την ψευδαίσθηση ότι είμαστε το σώμα, η μεγαλύτερη ίσως ψευδαίσθηση είναι η λανθασμένη αντίληψη ότι η ευτυχία που βιώνουμε όταν πετυχαίνουμε ή αποκτούμε αυτό που θέλαμε (επιθυμούσαμε), οφείλεται στο αντικείμενο που αποκτήσαμε ή σε αυτό που πετύχαμε! 
Τι συμβαίνει πραγματικά 
Αλλά αυτό είναι απλώς μια ψευδαίσθηση που δημιουργείται από το εγώ και την τάμας ποιότητα. Αυτό που  πραγματικά συμβαίνει όταν εκπληρώνεται μια επιθυμία μας ή πετυχαίνουμε αυτό που θέλουμε, είναι ότι ο νους μας γαληνεύει προσωρινά, και αναπαύεται στο κέντρο του  (Συνειδητότητα , εσωτερική σιωπηλή παρουσία), προσλαμβάνει την σαττβική του άποψη, και σε αυτή την κατάσταση ο νους απολαμβάνει εν μέρει την ευτυχία και την πληρότητα της αληθινής μας φύσης. Όμως λόγω του εγώ και της τάμας ποιότητας, πιστεύουμε ότι η ευτυχία που νιώθουμε οφείλεται στο ίδιο το αντικείμενο που αποκτήσαμε ή απολαύσαμε. Εξ αιτίας αυτής της πλάνης συνεχίζουμε να αναζητήσουμε την ευτυχία σε αισθητηριακές εμπειρίες, απολαύσεις, αποκτήματα και επιτυχίες. Η αναζήτηση όμως της ευτυχίας μέσα από την εκπλήρωση των επιθυμιών και επιτυχιών συνοδεύεται με πόνο, μιζέρια και δυστυχία για διάφορους λόγους, όπως η προσκόλληση και η ανάπτυξη των εγωϊκών ιδιοτήτων και των αρνητικών συναισθημάτων.
Η ορθή χρήση των εξωτερικών πραγμάτων οδηγεί στην ευτυχία 
Τα πράγματα του κόσμου μπορούν να συμβάλλουν στο ευ ζην μας και την ευτυχία μας μόνο αν τα χρησιμοποιήσουμε με τρόπο που θα συμβάλλει στο να θεραπεύσουμε το σώμα μας και να το διατηρούμε σε υγεία, στο να στο να εξαγνίσουμε τον και την καρδιά και δημιουργήσουμε αρμονία νοητική και συναισθηματική. 

Η αρμονία  αυτή θα μας βοηθήσει να κάνουμε διαλογισμό και αυτοέρευνα, προκειμένου να συνειδητοποιήσουμε αληθινό μας Εαυτό (σιωπηλήζωντανή παρουσία) και να εμπειραθούμε την ειρήνη, την ελευθερία, την πληρότητα και ευδαιμονία χωρίς όρια.