Δευτέρα, 23 Ιουνίου 2014

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ - Atman Nityananda


ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Η σεξουαλική ενέργεια είναι η δημιουργική ενέργεια του σύμπαντος που έχει δημιουργήσει όλα τα όντα τους πλανήτες τους ήλιους και τους γαλαξίες του σύμπαντος και το να χαρακτηρίζεται δαιμονική (κυρίως από θρησκευτικά δόγματα) είναι βεβαίως άγνοια, ασυνειδησία και δεισιδαιμονία.

Είναι προφανές όμως (όπως σε όλα τα άλλα πράγματα της ζωής)  ότι  ο τρόπος που χρησιμοποιείται η σεξουαλική ενέργεια μπορεί να προκαλέσει καλό ή αντίθετα ασθένειες σωματικές, συναισθηματικές, νοητικές μέχρι και να μετατρέψει τον άνθρωπο σε δαίμονα (η μαύρη μαγεία χρησιμοποιεί σεξουαλικές τελετές). 
Ένα παράδειγμα που θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε και την σεξουαλικότητα στην σωστή της βάση είναι η λειτουργία της πείνας και η θρέψη.
Το να πεινάει κανείς και να τρώει για να γιατρέψει την πείνα του αλλά και να θρέψει σωστά το σώμα και το νου του είναι κάτι φυσιολογικό και θεάρεστο. Η δε ευχαρίστηση που μας δίνει η βρώση είναι και αυτή φυσιολογική και δώρο Θεού. Όμως η λαιμαργία χρησιμοποιεί λανθασμένα την λειτουργία της θρέψης (λάθος τροφές, υπερβολική τροφή, λήψη τροφής πριν την χώνεψη κ.λπ.) και προκαλεί ασθένειες σωματικές και ψυχολογικές, δυστυχία στον ίδιο, τους συνανθρώπους του, τα ζώα και το περιβάλλον (σκοτώνουμε καθημερινά στον πλανήτη εκατομμύρια αθώων ζώων για να ικανοποιήσουμε την λαιμαργία μας για κρέας).

Το ίδιο συμβαίνει και με την σεξουαλική λειτουργία. Η σωστή χρήση της σεξουαλικής ενέργειας μας ενδυναμώνει, μας αναζωογονεί και μας εξυψώνει πνευματικά, ενώ η λανθασμένη δημιουργεί ασθένειες σωματικές, συναισθηματικές, νοητικές.

Το ερώτημα που τίθεται είναι: τι είναι σωστή και τι είναι λανθασμένη χρήση της σεξουαλικότητας. Στο θέμα του φαγητού πολύ πιο εύκολα θα μπορούσαμε να καταλήξουμε σε συγκεκριμένα συμπεράσματα και παρά τις κάποιες πιθανές διαφωνίες θα συμφωνούσαμε στα ουσιώδη περί διατροφής. Στο σεξουαλικό θέμα όμως νομίζω ότι δυσκολότερα θα φτάναμε σε κοινή κατανόηση και συμπεράσματα. Και αυτό επειδή η λαγνεία και ο πόθος για απόλαυση έχει κοιμίσει την διάνοια των περισσοτέρων. Η επιθυμία και ο πόθος κάνουν να φαίνεται αυτός ο ψευδαισθησιακός κόσμος των αισθήσεων αληθινός και ταυτόχρονα κάνουν το Θεό που είναι η μόνη πραγματικότητα να φαίνεται ως ανύπαρκτος. Εξ αιτίας αυτού οι γήινοι είναι προσκολλημένοι στην ερωτική απόλαυση  αλλά κυρίως  στην απόλαυση του οργασμού. Έτσι οι άνθρωποι αντί να ζουν συνεχώς την ευδαιμονία του αδιαλείπτως και πανταχού παρόντος Θεού αναζητούν ψίχουλα ψευδαισθησιακής σεξουαλικής ηδονής συνοδευόμενης από τεράστια ποσά δυστυχίας και πόνου.

Πριν ορίσουμε ποια είναι η σωστή σεξουαλική συμπεριφορά θα ήθελα να σημειώσω ότι τα πράγματα σε αυτό τον κόσμο έχουν μια σχετική αξία και όχι απόλυτη. Δεν υπάρχουν καλά και κακά πράγματα από μόνα τους. Αυτό που μπορεί να είναι καλό σε μια περίπτωση μπορεί να είναι κακό σε κάποια άλλη και το αντίθετο.
Σε γενικές γραμμές καλό είναι  αυτό που φέρνει αρμονία, υγεία, ειρήνη, ευτυχία και μας οδηγεί στην συνειδητοποίηση της ενότητας των πάντων και την συνειδητοποίηση της Αλήθειας. Αντίθετα κακό αυτό που προκαλεί ασθένεια, δυστυχία, ανισορροπία, δυσαρμονία, διαχωρισμό, αντιπαλότητα, πόλεμο. 

Επιπλέον μπορούμε να ορίσουμε σαν καλό αυτό που είναι στην θέση του στο συγκεκριμένο τόπο και χρόνο. Για παράδειγμα όταν η φωτιά είναι στην κουζίνα και ψήνει το φαγητό είναι ‘καλή’ αλλά όταν είναι εκτός ελέγχου και καταστρέφει μια πόλη είναι ‘κακή’.

Δυστυχώς όμως η πλειοψηφία της ανθρωπότητας δεν έχει την διάκριση να καταλάβει τι είναι στη θέση του και τι όχι, τί είναι αυτό που προάγει την υγεία, την αρμονία την ευτυχία και τι το αντίθετο, την δυστυχία, την ασθένεια κ.λπ.. Αδυνατούν οι άνθρωποι να διακρίνουν την αλήθεια των πραγμάτων πίσω από την ψευδαίσθηση της εξωτερικής μορφής και δεν μπορούν να συνδέσουν την δράση με τα αποτελέσματα αυτής. Αλλά και όταν βλέπουν ότι κάτι τους βλάπτει δεν έχουν την δύναμη να αντισταθούν στην παρόρμηση της επιθυμίας και έτσι συνεχίζουν εγκλωβισμένοι σε αυτό που τους κάνει δυστυχισμένους ή άρρωστους.

Στην περίπτωση της σεξουαλικής συμπεριφοράς τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα. Δηλαδή είναι δύσκολο το να ακολουθήσει κάποιος μια υγιή σεξουαλική συμπεριφορά,  ακόμη και αν γνωρίζει ότι με τον τρόπο που συμπεριφέρεται στο σεξουαλικό θέμα ή τον τρόπο που κάνει έρωτα βλάπτει τον εαυτό του. Αν είναι δύσκολο να κόψει κάποιος το τσιγάρο καταλαβαίνουμε πόσο πιο δύσκολο είναι να αλλάξει κάποιος σεξουαλική συμπεριφορά.
Ποια είναι υγιής σεξουαλική συμπεριφορά; Από το δικό μου επίπεδο κατανόησης μόνο το ταντρικό σεξ είναι υγιές. Τί σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι η ερωτική πράξη μπορεί να ανθίσει και να δώσει καρπούς μόνο μέσα σε μια υγιή σχέση αγάπης. Σημαίνει ότι η ερωτική πράξη μπορεί να είναι όμορφη και δημιουργική όταν το ζευγάρι αναπτύσσεται πνευματικά και ποτίζεται από ανώτερες πνευματικές ενέργειες. Σημαίνει ότι η ερωτική πράξη μπορεί να είναι πηγή υγείας και πνευματικής ανάτασης όταν το ζευγάρι είναι ενωμένο και ταιριασμένο σε όλα τα επίπεδα (σωματικό, ενεργειακό, συναισθηματικό, νοητικό, πνευματικό). Σημαίνει ότι η ερωτική πράξη μπορεί να είναι πηγή ζωτικότητας και δύναμης όταν εγκαταλειφθεί η οργασμική απόλαυση και μετατραπεί η σεξουαλική ενέργεια σε φως.

 Σε κάθε άλλη περίπτωση η ερωτική πράξη είναι αιτία δυστυχίας και πόνου συνοδευόμενη από μερικά δευτερόλεπτα ή λεπτά απόλαυσης. Όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει κατανοητό ή αποδεκτό από την πλειοψηφία της ανθρωπότητας διότι ο νους τους είναι εθισμένος στην απόλαυση και αυτό με την σειρά του τυφλώνει την διάκριση που είναι η ανώτερη νοητική λειτουργία. Επιπλέον ο νους τους τροφοδοτείται από τα ΜΜΕ συνεχώς με πληροφορίες που επιβεβαιώνουν ως σωστή αυτή την συμπεριφορά που ήδη έχουν.

Παρ' ότι οι άνθρωποι σήμερα βλέπουν πως οι προηγούμενες γενιές που ακολούθησαν παρόμοιες με αυτούς συμπεριφορές και τρόπους ζωής ήταν δυστυχισμένες και προβληματικές συνεχίζουν να ζουν παρόμοια. Αυτό οφείλεται στην μαζική ύπνωση που βρίσκεται η ανθρωπότητα σήμερα. Κάποιοι λίγοι μόνο αναζητούν κάτι διαφορετικό βλέποντας τα αδιέξοδα αυτής της γενικευμένης παράλογης συμπεριφοράς.

Σήμερα (στη δύση τουλάχιστον) υπάρχει μεγάλη ελευθερία στην σεξουαλική ζωή των ατόμων αλλά αυτό δεν συνοδεύεται από ανάλογη ευτυχία. Και αυτό αποδεικνύει ότι η ευτυχία δεν είναι άμεσο αποτέλεσμα της ερωτικής απόλαυσης. Βλέπουμε σταρ της μουσικής και του σινεμά γνωστούς για τις ελεύθερες σεξουαλικές σχέσεις τους να είναι δυσλειτουργικοί και δυστυχισμένοι, παρ' ότι προσπαθούν να κρύψουν την δυστυχία τους από την δημοσιότητα.

Μόνο η αφύπνιση της συνείδησης και η ικανότητα της διάκρισης μπορούν να μας επιτρέψουν να αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα στην σωστή τους διάσταση. Αλλιώς είμαστε πάντοτε λιγότερο ή περισσότερο υποκείμενοι στο λάθος τον πόνο και την δυστυχία.

Ο οργασμός
Ο οργασμός είναι μια απολαυστική εμπειρία που συνδέεται άμεσα με τις αισθήσεις όπως και οι  υπόλοιπες αισθητηριακές απολαύσεις. Χωρίς αμφιβολία είναι η μεγαλύτερη απόλαυση που μπορεί να  βιώσει κάποιος που έχει ενσαρκωθεί σε ένα  ανθρώπινο σώμα. Δόθηκε από τη ζωή η απόλαυση στον οργασμό για να διαιωνίζονται τα είδη και η ζωή. Ο οργασμός δεν εξυπηρετεί καμία νοητική ή ανώτερη διανοητική  λειτουργία ούτε διευκολύνει την  πνευματική ανάταση. Το αντίθετο μάλιστα, αποκοιμίζει τον νου και μας απομακρύνει από την αληθινή μας φύση (Συνειδητότητα, Είναι, Πνεύμα). Αν χρησιμοποιούμε ελάχιστες φορές τον οργασμό για να κάνουμε παιδιά έχει καλώς. Αλλά αν ο οργασμός είναι ένα από τα κυριότερα μέσα για να περάσουμε απολαυστικά τα λίγα χρόνια που θα περάσουμε στον πλανήτη γη τότε ανοίγουμε διάπλατα τις πόρτες της μιζέριας και της δυστυχίας. Εδώ αναφέρομαι στον οργασμό και όχι στην ερωτική πράξη η οποία όταν γίνεται με κάποιες προϋποθέσεις είναι ένα μέσο πνευματικής ανάτασης και λατρείας προς το Θεό

ΤΟ ΣΑΜΑΝΤΙ ΚΑΙ Ο ΟΡΓΑΣΜΟΣ
Η εμπειρία σαμάντι τι είναι; Είναι μια κατάσταση στην οποία ο νους βρίσκεται σε μια τέλεια κατάσταση ακινησίας και ταυτόχρονα σε εγρήγορση χωρίς προσπάθεια. Σε αυτή την κατάσταση ακινησίας όλες οι προβολές του εγωϊκού νου ακυρώνονται και μαζί και η δυστυχία που προκαλούν όλες αυτές οι προβολές -ταυτόχρονα ο νους ‘βυθίζεται’ στο κέντρο του το οποίο είναι το αθάνατο Είναι μας, η βαθύτερη μας Ουσία και  Ύπαρξη μας. Επειδή η φύση του Είναι μας είναι αγνή Επίγνωση, Μακαριότητα, Ελευθερία και Ειρήνη στην κατάσταση σαμάντι βιώνουμε αυθόρμητα αυτές τις καταστάσεις.
Κάποιοι μιλούν με έμφαση για το σαμάντι που μπορεί να επιτευχθεί κάποιες φορές στην διάρκεια του οργασμού. Θεωρούν το σαμάντι αυτό σαν μια ανώτερη πνευματική εμπειρία.  Η εμπειρία του σαμάντι μέσω του οργασμού δεν είναι ούτε καλύτερη ούτε ανώτερη από το σαμάντι που μπορεί να επιτευχθεί σε οποιαδήποτε δραστηριότητα κατά την οποία επιτυγχάνεται αυθόρμητα μια τέλεια συγκέντρωση του νου και απορρόφηση του στο κέντρο του (το Είναι ). Για παράδειγμα το σαμάντι που επιτυγχάνεται από μια ελεύθερη πτώση στο κενό πέφτοντας κανείς από ένα αεροπλάνο ή το σαμάντι που επιτυγχάνεται από την βαθιά συγκέντρωση που πετυχαίνει κάποιος αθλητής του τένις και απορροφάται ο νους του  πολύ βαθιά στην δραστηριότητα την οποία κάνει είναι ανάλογα με το σαμάντι της ερωτικής απόλαυσης. Πολλοί αθλητές έχουν τέτοιες εμπειρίες σαμάντι και υπάρχουν πλέον πολλά βιβλία που κυκλοφορούν παγκόσμια και αναφέρονται σε αυτό το θέμα. Προσωπικά έχω τέτοια εμπειρία σαμάντι από το τένις και αυτό ήταν και η αιτία να ασχοληθώ σοβαρά με την πνευματική άσκηση. Το πόσο δυνατή θα είναι η εμπειρία του σαμάντι δεν εξαρτάται από την δραστηριότητα αλλά από την ένταση της συγκέντρωσης κα της απορρόφησης το νου στο κέντρο του.

Το σαμάντι που επιτυγχάνεται στην διάρκεια του οργασμού επειδή έχει ως συνέπεια την απώλεια της σεξουαλικής ενέργειας και δεύτερον την ενδυνάμωση της προσκόλλησης, της επιθυμίας και του εγώ γενικότερα δεν μπορεί να έχει θέση στην πνευματική άσκηση. Αυτός που προσπαθεί  να έχει οργασμούς ακόμη και αν τους βαφτίσει πνευματικούς δεν κατευθύνεται προς την Αλήθεια και την τελείωση αλλά προς το σκοτάδι και την άγνοια.

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Η πνευματική άσκηση δεν σκοπεύει απλά σε κάποια περιστασιακή εμπειρία σαμάντι. Σκοπεύει στην ολοκληρωτική διάλυση του εγώ που έχει σαν αποτέλεσμα την απελευθέρωση του νου από τις μορφές και τις ηδονές αυτών και στην αδιάλειπτη απορρόφηση του νου στο Είναι. Αυτή η επιστροφή του νου στο κέντρο του είναι μια κεντρομόλος κίνηση από την περιφέρεια προς το κέντρο. Και είναι γνωστό και ειπωμένο από τους σοφούς ότι όπου πάει ο νους πάει και η ενέργεια και το αντίθετο όπου πάει η ενέργεια πάει και ο νους. Δηλαδή στην φώτιση μαζί με το νου επιστρέφει και το πράνα στην πηγή του, το Μπράμαν όπως λέγεται στις Βέδες. Όντας σε αυτή την κατάσταση ο Φωτισμένος μετά το θάνατο του φυσικού σώματος απορροφάται (ο νους και το πράνα του)  από το απόλυτο και δεν ξαναγεννιέται σε αυτό τον κόσμο των δακρύων.
Ο οργασμός αντίθετα είναι μια φυγόκεντρη κίνηση και στρέφει την ενέργεια προς τα έξω και μαζί και το νου. Επιπλέον ενδυναμώνεται το σεξουαλικό πάθος και ο νους προσκολλάται στην απόλαυση. Γίνεται ανήσυχος και κινείται συνεχώς προς τα έξω για να βρει ξανά το αντικείμενο της απόλαυσης (γυναίκα ή άντρα αντίστοιχα). Σταδιακά ο πόθος για σεξουαλική απόλαυση μεταβιβάζεται προς άλλα αντικείμενα διότι καθώς είναι αδύνατο να έχει κάποιος τόσο σεξουαλική δύναμη ώστε να κάνει έρωτα ασταμάτητα στρέφεται προς άλλα αντικείμενα που δίνουν ευχαρίστηση και μπορούν να αντισταθμίσουν σε κάποιο βαθμό την σεξουαλική απόλαυση, με πρώτο και κύριο το φαγητό. Η απόλαυση μέσω φαγητού είναι η δεύτερη σε δύναμη γιατί τα σεξουαλικά όργανα και το στόμα είναι φτιαγμένα από το ίδιο τάττβα (στοιχείο). Έτσι όταν δεν μπορούμε να έχουμε σεξουαλική απόλαυση στρεφόμαστε σε κάποια λιχουδιά η οποία μπορεί να βρεθεί πολύ ευκολότερα και είναι κοινωνικά αποδεκτή.

Υπογραμμίζω με έμφαση σε αυτό το σημείο ότι ο πόθος και η επιθυμία για απόλαυση είναι η ρίζα αιτία όλων των άλλων εγωϊκών ψυχολογικών καταστάσεων οι οποίες δεν είναι τίποτε άλλο παρά τροποποιήσεις ή παράγωγα της επιθυμίας (τα κυριότερα είναι ο θυμός, η ανυπομονησία, η αγωνία, η ανησυχία, το ανικανοποίητο, η ζήλεια, η απληστία, ο φόβος, η στεναχώρια, κ.λπ.). Με την ανάπτυξη της επιθυμίας και όλων των εγωϊκών ιδιοτήτων ο άνθρωπος δυστυχεί και δένεται για τα καλά στην Σαμσάρα (ο κύκλος της γέννησης και του θανάτου).

 Η πνευματική άσκηση εκτός από την διάλυση του εγώ αποσκοπεί στην δημιουργία των αιθέριων σωμάτων φωτός που είναι τα ενδύματα της ψυχής. Στην κατασκευή των σωμάτων φωτός η σεξουαλική ενέργεια (που είναι η μόνη γενεσιουργή ενέργεια του σύμπαντος) παίζει καθοριστικό ρόλο. Αυτός που σπαταλάει την σεξουαλική του ενέργεια για φευγαλέες στιγμές απόλαυσης όσο και να τις ονομάζει πνευματικές χάνει το πολύτιμο υλικό και δεν μπορεί να κατασκευάσει τα οχήματα φωτός ούτε μπορεί να λαμπρύνει την διάνοια του με την πεμπτουσία της σεξουαλικής ενέργειας που λέγεται Ότζας (μεγάλη ποσότητα Ότζας βρίσκεται αποθηκευμένη στο σπέρμα).

Εγώ και επιθυμία

Αυτό λοιπόν που εμποδίζει το νου να παραμείνει αυθόρμητα σε τέλεια και συνεχή απορρόφηση στο Είναι, είναι το εγώ. Και ποια είναι η κύρια φύση του εγώ; Η επιθυμία για απόλαυση. Και ποια είναι η ρίζα της δημιουργίας της επιθυμίας για απόλαυση; Ο οργασμός; Και γιατί είναι ο οργασμός; Διότι ο οργασμός πολώνει την ενέργεια με ένα ‘αρνητικό’ τρόπο και δημιουργεί το εγώ.  Ο οργασμός επίσης έχει από τη φύση του μια φυγόκεντρη κίνηση και στρέφει την ενέργεια προς τα έξω άρα και το νου. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί ο οργασμός να προκαλέσει σαμάντι (κατώτερο) εξ αιτίας της απορρόφησης του νου στην απόλαυση. Αυτό όμως όπως προείπα συμβαίνει περιστασιακά όπως και σε κάθε άλλη περίπτωση που ο νους απορροφάται στο αντικείμενο απόλαυσης ή δράσης.
Όποιος λοιπόν προσπαθεί να φτάσει στην Απελευθέρωση και την Αλήθεια μέσω οργασμών, πνευματικών, ταντρικών, κ.λπ. ματαιοπονεί. Αυτό που κάνει είναι να θρέφει το εγώ του και να κινείται ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση από εκεί που θέλει να πάει.

Η τάντρα
Η τάντρα και κάθε πνευματική πρακτική που σχετίζεται με την σεξουαλικότητα δεν έχει να κάνει τίποτε με τον οργασμό. Η κάμα σούτρα που είναι ίσως η πιο γνωστή μορφή τάντρα είναι ο εκφυλισμός της πραγματικής τάντρα. Χρησιμοποιείται για να βιώσει ο ασκούμενος πιο παρατεταμένη και πιο έντονη σεξουαλική απόλαυση προσπαθώντας να δημιουργήσει μέσω ασκήσεων, αναπνοών ,στάσεων κ.λπ. διάφορα είδη οργασμού (παρατεταμένους, πολλαπλούς, κλειτοριδικούς κολπικούς κ.λπ.). Αν ο στόχος κάποιου είναι η απόλαυση καλώς, αλλά αυτό δεν σχετίζεται με πνευματική άσκηση.
Η τάντρα έχει ως σκοπό την μετουσίωση και την μετατροπή της σεξουαλικής ενέργειας με σκοπό όπως είπα τα ανώτερα κέντρα συνείδησης και ο νους να εμποτιστούν από ανώτερες ενέργειες (Ojas, Tejas) που θα τα επιτρέψουν να λειτουργήσουν στο υψηλότερο δυναμικό τους. Οι ταντρικές πρακτικές δεν επικεντρώνονται στην ηδονή αλλά στην αλχημική ένωση που επιτελείται όταν οι θηλυκή ενέργεια ενώνεται με την αρσενική. Στην ένωση των δύο πόλων γεννιέται μια Τρίτη δύναμη (Το Άγιο Πνεύμα, ο Τρίτος λόγος, το ελοχίμ), η οποία είναι η δημιουργική ενέργεια του Θεού. Με αυτήν μπορεί ο άνθρωπος να κινήσει γη και ουρανό αν το θελήσει. Αλλά κύρια με αυτήν την Τρίτη δύναμη (παράγωγο της ένωσης της αρσενικής με τη θηλυκή ενέργεια) δημιουργείται ο αληθινός Άνθρωπος, που περιβάλλεται με τα αιθέρια σώματα φωτός τα οποία αποτελούν τον πραγματικό οίκο του Θεού που δεν γκρεμίζεται ούτε από το χρόνο ούτε από τις δυνάμεις τις φύσης.

Παλαιότερα η τάντρα γινόταν μέσα στους ναούς και οι ‘ιερόδουλες’ ήταν εκπαιδευμένες ιέρειες οι οποίες βοηθούσαν τους αλχημιστές να μην χάσουν το σπέρμα τους, και  να οδηγήσουν την σεξουαλική ενέργεια μέσα από την σπονδυλική στήλη στον εγκέφαλο και την καρδιά ποτίζοντας και ενεργοποιώντας όλα τα αιθέρια κέντρα Συνειδητότητας (τσάκρας).
Όλες αυτές οι σεξουαλικές ανάγλυφες παραστάσεις που βλέπουμε σε κάποιους ναούς της Ινδίας δεν είναι τίποτα άλλο παρά ο εκφυλισμός αυτής της πρωταρχικής κατάστασης όπου λατρευόταν ο Θεός μέσα από τον τελετουργικό έρωτα αγνών μυστών και μαθητών. Το ίδιο έκαναν και οι αρχαίοι μας πρόγονοι στα Καβείρια και στα Ελευσίνια μυστήρια. Εκεί λάτρευαν τον Θεό μέσα από τις ταντρικές ερωτικές ιεροτελεστίες. Οι σεξουαλικές παραστάσεις των αρχαιοελληνικών αγγείων, δεν σχετίζονται με τα ιερά μυστήρια αλλά με την φαυλότητα μιας μερίδας των προγόνων μας. Όλες οι φαλλικές γιορτές που γινόταν τότε και που σήμερα γίνονται σε κάποια μέρη της Θεσσαλίας δεν είναι τίποτα άλλο παρά η παρακμή των ιερών τελετών λατρείας της σεξουαλικής δύναμης.

Οι ταντρικές πρακτικές είναι αποτελεσματικές μόνο για ανθρώπους που έχουν διαλύσει το εγώ και την επιθυμία για απόλαυση σε μεγάλο βαθμό και έχουν καθαρίσει τον ψυχισμό του επίσης από τη ράτζας και τάμας ποιότητα και έχει κυριαρχήσει η σάττβα. Όσοι προσπαθούν να κάνουν τάντρα χωρίς προετοιμασία δεν πρόκειται να πετύχουν απολύτως τίποτα. Σήμερα την εποχή της ηδονής ελάχιστοι πιθανώς θα μπορούσαν να ασκήσουν επιτυχώς ταντρικές πρακτικές.

Η στάση του πνευματικού αναζητητή σχετικά με την σεξουαλικότητα

Γι’ αυτούς που θέλουν να πετύχουν την αυτοπραγμάτωση (φώτιση, απελευθέρωση) δύο δρόμοι υπάρχουν για την σεξουαλικότητα, η αγαμία και η τάντρα (σεξουαλική ένωση με εγκράτεια και μετατροπή της ενέργειας). Και στις δύο περιπτώσεις το ζητούμενο είναι η μετατροπή της σεξουαλικής ενέργειας το οποίο προϋποθέτει να μην χάνουμε την ενέργεια μέσα από τους οργασμούς, και αυτό με την σειρά του προϋποθέτει αγνότητα του νου κα εξάλειψη της λαγνείας και του πόθου για οργασμική απόλαυση.

Τον πιο δρόμο θα ακολουθήσει κάποιος είναι θέμα πεπρωμένου, ιδιοσυγκρασίας και ικανοτήτων. Και στις δύο περιπτώσεις η πορεία  προς την αγνότητα είναι δύσκολη και χρειάζεται πολύ προσοχή και ιδιαίτερη προσπάθεια για να επιτευχθεί.

Δεν ενδείκνυται να κόψει κάποιος απότομα την σεξουαλική δραστηριότητα, χωρίς κατανόηση και εξαγνισμό του νου. Το να κόψει κανείς την σεξουαλική απόλαυση χωρίς να είναι προετοιμασμένος θα του φέρει δυστυχία, και πιθανότατα θα τον οδηγήσει σε παρεκκλίνουσες σεξουαλικές συμπεριφορές και στην ομοφυλοφιλία. 

Είναι ενδεδειγμένο, να γίνει μια σταδιακή μείωση των σεξουαλικών συνευρέσεων και ταυτόχρονα συστηματική άσκηση για την διάλυση της λαγνείας και εξαγνισμό του νου γενικότερα, και όχι μια απότομη αποχή από το σεξ. Αν ασκείται κάποιος συστηματικά, και εξαγνίσει του από την λαγνεία και την επιθυμία για απόλαυση γενικότερα θα σταματήσει κάποια στιγμή την σεξουαλική δραστηριότητα με φυσικό τρόπο και χωρίς κανένα πρόβλημα.

Ο καθένας πρέπει να αρχίσει την πνευματική του πορεία και άσκηση λαμβάνοντας υπ’ όψη το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται, καθώς επίσης και τις αδυναμίες και τις δυνατότητες του. Θα πρέπει να είναι ειλικρινής με τον εαυτό του και να μην παραμυθιάζεται ποικιλοτρόπως. Αυτό βεβαίως στην αρχή είναι δύσκολο γιατί ο νους του κινείται στην φαντασία και διαστρεβλώνει τα πράγματα. Όμως αν κάποιος ασκείται με συνέπεια και ακολουθεί ένα σαττβικό τρόπο ζωής σταδιακά η διάκριση του και η κατανόηση του θα του επιτρέψουν να ξεκαθαρίσει πολλά σημαντικά θέματα που αφορούν την πνευματική άσκηση και τον πνευματικό δρόμο γενικότερα. Θα μπορέσει επίσης να ξεκαθαρίσει τη στάση του στο θέμα της σεξουαλικότητας μέσα από μια βαθύτερη κατανόηση. Θα μπορέσει να αποφασίσει με καθαρότητα αν προτιμά την μοναχική ζωή ή την έγγαμη ζωή αλλά και να προσδιορίσει την σεξουαλική του συμπεριφορά μέσα σε αυτή.

Όταν η στάση μας ή η δράση μας είναι αποτέλεσμα κατανόησης και όχι επιπολαιότητας ή παρορμητισμού του εγώ τότε βρισκόμαστε πιο κοντά στην αρμονία, την ισορροπία την υγεία και τη πραγματική χαρά της ζωής.

Είναι βέβαιο ότι αυτός που ολόκαρδα θέλει να πετύχει την φώτιση και την απελευθέρωση από την ψευδαίσθηση αυτού του κόσμου θα πρέπει κάποια στιγμή του δρόμου να απελευθερωθεί από την επιθυμία για σεξουαλική απόλαυση και τις οργασμικές εμπειρίες και να συγκεντρώσει όλη του την ενέργεια στην πλήρη διάλυση του εγώ και την ολοκληρωτική απορρόφηση της διάνοιας του στην θεϊκή του ουσία, στο Είναι του (Συνειδητότητα) το οποίο είναι ένα και το αυτό με την παγκόσμια Συνειδητότητα, κοινώς ονομαζόμενη Θεός.