Sunday, April 12, 2020

Εγρήγορση, συνειδητή προσοχή, αυτεπίγνωση ~ Ατμαν Νιτυανάντα



Εγρήγορση, συνειδητή προσοχή, αυτεπίγνωση

Για να παραμένουμε από στιγμή σε στιγμή σε κατάσταση εγρήγορσης, συνειδητής προσοχής, να εξαγνίζουμε τον νου μας και να αναπτύσσουμε την αυτεπίγνωση (συνειδητή επαφή με την αληθινή μας φύση, -εσωτερική σιωπηλή παρουσία), οι αποτελεσματικότερες μέθοδοι είναι να επαναλαμβάνουμε το όνομα του Θεού με ένα μάντρα (π.χ. ‘Ομ Ναμά Σιβάϊ, Όμ Ιησού Χριστέ Αμήν’) ή να επαναλαμβάνουμε κάποια επιβεβαίωση που σχετίζεται με την αληθινή μας φύση (π.χ. ‘Είμαι Μπράμαν’, Ομ Μπράμαν’, ‘Είμαι Συνειδητότητα, Ομ Συνειδητότητα’, κλπ.) και η αυτοέρευνα* (Βιτσάρα).

Για να μην επαναλαμβάνουμε το μάντρα ή την φράση-επιβεβαίωση μηχανικά, για να μην χάνουμε την κατάσταση της εγρήγορσης, για να γινόμαστε πιο συνειδητοί και να εμβαθύνουμε στην εσωτερική σιωπή, μας βοηθάει να κάνουμε συχνά τις παρακάτω ερωτήσεις:
·       ‘Είμαι αυτήν την στιγμή συνειδητός της εσωτερικής σιωπής;’, ή ‘’Είμαι σε επίγνωση της εσωτερικής σιωπής;’
·       ‘Βιώνω αυτήν την στιγμή Ειρήνη;’,
·       ‘Που είναι η προσοχή μου τώρα;’.
Σχόλιο
*αυτοέρευνα: H αυτοέρευνα που είναι η έρευνα της αληθινής μας φύσης και η προσήλωση του νου μας σε αυτήν γίνεται ως εξής: Κάθε φορά που εκδηλώνονται σκέψεις, συναισθήματα, παρόρμηση, κ.λπ. κάνουμε την ερώτηση: Σε ποιόν αναδύεται  αυτή η σκέψη ή το συναίσθημα, κ.λπ.; Η απάντηση είναι: ‘Σε Μένα.΄, και στην συνέχεια κάνουμε την ερώτηση  ‘Ποιος Είμαι;΄ και στρέφουμε την προσοχή μας στο κέντρο της ύπαρξης για να έρθουμε σε επαφή με την σιωπηλή παρουσία του Είναι μας και να παραμείνουμε προσηλωμένοι σε αυτήν. Κάθε φορά που εκδηλώνεται κάτι μέσα μας ακολουθούμε τα ίδια βήματα στην εσωτερική σιωπή.