Monday, June 27, 2022

Οι Εκφράσεις του Εγώ! ~ Swami Sivananda


Οι Εκφράσεις του Εγώ!
~ Swami Sivananda

Όπου υπάρχει το εγώ, υπάρχουν το δικό μου, ο εγωισμός, οι συμπάθειες και οι αντιπάθειες, η λαγνεία, ο θυμός, η απληστία, η υποκρισία, η υπερηφάνεια, η ζήλια, η πλάνη, η αλαζονεία, η έπαρση, η αυθάδεια, οι επιθυμίες ή τάσεις (Vasanas), οι πόθοι (Trishna) και οι Vrittis (κύματα σκέψης, νοητική τροποποίηση) ή Σανκάλπα (απόφαση να κάνετε κάτι), προσκόλληση σε αυτή τη γήινη ζωή (Abhinivesha), αντιπρόσωπος, δρων (Kartha) και απολαμβάνων (Bhokta).

Αυτό το εγώ θέλει να ασκεί δύναμη και επιρροή πάνω στους άλλους. Θέλει τίτλους, κύρος, θέση, σεβασμό, ευημερία, σπίτι, γυναίκα, παιδιά. Θέλει την αυτοπροβολή του. Επιθυμεί να κυριαρχεί και να εξουσιάζει τους άλλους.

Αν κάποιος επισημάνει τα ελαττώματά του, η ματαιοδοξία του αισθάνεται προσβεβλημένη. Αν κάποιος τον επαινέσει είναι χαρούμενος.

Αυτός ο εγωισμός λέει: "Εγώ τα ξέρω όλα". Αυτός δεν ξέρει τίποτα. 'Αυτό που λέω εγώ είναι απολύτως σωστό'. Αυτό που λέει Εκείνος είναι εντελώς λανθασμένο. 'Είναι κατώτερος από μένα'. 'Εγώ είμαι ανώτερος από αυτόν'. Εξαναγκάζει τους άλλους να ακολουθήσουν τους τρόπους και τις απόψεις του.