Saturday, November 23, 2019

Η Ελευθερία από τον Φαύλο Κύκλο της Απόλαυσης και του Πόνου ~ Atman Nityananda



Η Ελευθερία από τον Φαύλο Κύκλο της Απόλαυσης και του Πόνου


Από την βαρεμάρα, την έλλειψη, το κενό και το ανικανοποίητο στην πληρότητα και στην ευδαιμονία.

Νοιώθετε κενό, είναι το εγώ*,
Νοιώθετε βαρεμάρα, είναι το εγώ,
Νοιώθετε ανικανοποίητο, εγώ είναι το εγώ,
Νοιώθετε μοναξιά, είναι το εγώ,
Νοιώθετε ότι σας λείπει κάτι, είναι το εγώ,
Νοιώθετε ότι θέλετε κάτι απ’ έξω για να νοιώσετε καλύτερα, είναι το εγώ,
Νοιώθετε δυσαρέσκεια με τον εαυτό σας, είναι το εγώ.


Σχόλιο
είναι το εγώ*: Είναι το εγώ σημαίνει πως το ίδιο το εγώ και μάλιστα το κατώτερο ρατζασοταμασικό εγώ προσλαμβάνει την μορφή της βαρεμάρας, του ανικανοποίητου, της δυσαρέσκειας, κ.λπ.. Δηλαδή αυτές οι ψυχολογικές καταστάσεις αλλά και όλες οι εγωϊκές τάσεις δεν είναι κάτι διαφορετικό από το εγώ, αλλά η μορφή που προσλαμβάνει το εγώ ανάλογα με τις περιστάσεις.


Η μόνη λύση για να βγούμε από τον φαύλο κύκλο:
κενό, βαρεμάρα, ανικανοποίητο. Έλλειψη - ευχαρίστηση, απόλαυση, χαρά, 
κενό, βαρεμάρα, ανικανοποίητο. Έλλειψη -ευχαρίστηση, απόλαυση, χαρά, 
κενό, βαρεμάρα, ..…. και ούτω καθεξής, 
είναι η αυτογνωσία και η συστηματική άσκηση. 
Για να βγούμε από αυτόν το φαύλο κύκλο είναι αναγκαίο να δούμε (παρατηρήσουμε, εξετάσουμε, κατανοήσουμε) τι συμβαίνει μέσα μας, να δούμε την ταύτιση με τα αντικείμενα των αισθήσεων, τον νου, τις σκέψεις, τις πεποιθήσεις μας, τις απόψεις, τα νομίζω μας και το σώμα. Είναι αναγκαίο να παρατηρήσουμε, να ερευνήσουμε και να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί ο νους, τα συναισθήματα, οι σκέψεις, οι προγραμματισμοί και οι συνήθειες, η ταύτισή, το εγώ και η ζωτική ενέργεια. Μέσω της παρατήρησης και της μελέτης του εαυτού μας, καθώς και της συστηματικής εφαρμογής διάφορων πρακτικών μεθόδων για το σώμα, την ενέργεια, τα συναισθήματα και τον νου μπορούμε να επαναφέρουμε την ισορροπία και την αρμονία σε όλα τα επίπεδα της ύπαρξης μας (σώμα, ενέργεια, συγκινήσεις, νους, διάνοια) και επάνω από όλα να αποκτήσουμε επαφή με την ειρήνη, την πληρότητα και την ευδαιμονία του Είναι μας (την αληθινή μας φύση, Συνειδητότητα). 

Μπορεί για το εγώ μας αυτή η διαδικασία αυτοέρευνας, αυτοανακάλυψης, ξεσκεπάσματος των ψευδαισθήσεων, εγκατάλειψης των λανθασμένων πεποιθήσεων και επιβλαβών συνηθειών (σωματικών, αισθητηριακών, συγκινησιακών, νοητικών, ενεργειακών) να είναι δυσάρεστη αλλά δεν υπάρχει άλλος τρόπος να ελευθερωθούμε οριστικά από την μιζέρια και την δυστυχία.

Όταν αποταυτιστούμε από το εγώ, όταν δημιουργήσουμε εσωτερική αρμονία, όταν υπερτερεί η σάττβα ποιότητα στον νου μας, όταν θα μπορούμε είμαστε σε σταθερή συνειδητή επαφή με την αληθινή μας φύση (Συνειδητότητα), τότε η μιζέρια και η δυστυχία θα είναι παρελθόν. Θα κυριαρχούν μέσα μας η γαλήνη, η ομορφιά και η πληρότητα της Ψυχής μας. Μέχρι να εξαλειφθεί πλήρως το εγώ μπορεί να εμφανίζονται συννεφάκια του εγώ, αλλά καθώς θα επικρατεί η σάττβα ποιότητα στον νου μας και σε σταθερή ένωση με το Είναι μας θα περνούν εύκολα και χωρίς να μας αγγίζουν ιδιαίτερα. Στην πλήρη διάλυση του εγώ, πεθαίνουν για πάντα κάθε μιζέρια και δυστυχία και βιώνεται αυθόρμητα και αδιάλειπτα η ειρήνη και η ευδαιμονία του θεϊκού μας Είναι.