Τετάρτη, 21 Σεπτεμβρίου 2016

ΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΙΝΕΣΘΑΙ ~ Άτμαν Νιτυανάντα


 ΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΙΝΕΣΘΑΙ

Τιποτα δεν ειναι οπως φαινεται. Αναμεσα σε αυτο που ειναι και αυτο που φαινεται (δηλαδη αυτο που αντιλαμβανομαι με τις αισθησεις και το νου, και μαλιστα πολλες φορες ειδωμενο μεσα απο καποια νοητικη προβολη) υπαρχει μια αποσταση που ειναι δυσκολο να καλυφτει.

Η μοναδικη πιθανοτητα να εχουμε ακριβη γνωση γι αυτο που βλεπουμε ειναι να γινει η συνειδηση μας ενα μ αυτο που αντιλαμβανομαστε και να το αντιληφθουμε απο μεσα σαν να ειμασταν αυτο, να γινουμε δηλαδη αυτο το οποιο αντιλαμβανομαστε.  Μονο που αυτο απαιτει ενα νου ελευθερο και διευρημενο οσο ο Θεϊκος νους.

Μια αλλη δυνατοτητα ειναι να εχουμε μια διαισθητικη γνωση η οποια ομως συνηθως δεν αφορα το ολον αλλα ενα μερος μιας καταστασης ή αντικειμενου.

Απο μια αλλη σκοπια ειδωμενο το Ειναι και το φαινεσθαι αναφερονται στον αληθινο αιωνιο Εαυτο μας και τον προσωρινο, θνητο εαυτο μας.

Στην πραγματικότητα το μονο που μπορουμε να γνωρισουμε καλα και απο πρωτο χερι ειναι ο ιδιος μας ο εαυτος και ο μικρος και ο μεγαλος. Μικρος εδω εννοειται ο εγωικος εαυτος ο περιορισμενος μεσα στα τρια σωματα (φυσικο, αστρικο, αιτιατο) και μεγαλος η αληθινη μας φυση, την ψυχη μας, το Είναι μας.

Η γνωση του κατωτερου εαυτου συμπεριλαμβανει παρατηρηση, αναγνωριση, συνειδητοποιηση, κατανοηση και εξαλειψη ολων οσων είναι επιπροσθετα και δυσαρμονικα.

Η γνωση του αληθινου μας Εαυτου είναι αμεση εμπειρια μεσω της επιστροφης του νου στο κεντρο του και στην οποια δεν υπαρχει η δυαδικοτητα υποκειμενου αντικειμενου όπως συμβαινει σε οποιαδηποτε άλλη αντιληψη. Και αυτή η γνωση δεν συνεπαγεται καποια νοητικη γνωση ή καποια κατανοηση. Είναι αμεση βιωση του Είναι μας. Όταν ο νους απαλλαγει από ολες τις διαμορφωσεις του και τις προβολες και εστιαστει στην πηγη του τοτε ταυτοποιειται πληρως με αυτη. Σε αυτή την κατασταση βιωνεται το Είναι στην πληροτητα του. ‘Γνωριζουμε΄ το Είναι μας με το να ειμαστε αυτο.

Στην πραγματικοτητα παντοτε ειμαστε το Είναι και όχι ο νους και το σωμα αλλα η εξωστρεφεια και η μη αγνοτητα του νου δεν μας επιτρεπουν την καθαρη αντιληψη και βιωση του.

Όταν γνωρισουμε καλα τον εαυτο μας και τον κατανοησουμε σε βαθος τοτε θα ειμαστε σε θεση να κατανοησουμε τους αλλους και τον κοσμο.

Όταν συνειδητοποιησουμε την αληθινη μας φυση και εδραιωθουμε σε αυτη τοτε θα ειμαστε σε θεση να βλεπουμε το Είναι πισω από το φαινεσθαι σε ολους και όλα.