Δευτέρα, 12 Σεπτεμβρίου 2016

Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ Η ΕΥΤΥΧΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΜΑΣ

 
Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ Η ΕΥΤΥΧΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΜΑΣ

Η μονη συνθηκη για να βιωνουμε, ειρηνη, πληροτητα, ελευθερια, ευτυχια ειναι ενας ηρεμος νους, εστιασμενος και αποροφημενος στο κεντρο του, την αληθινη μας φυση (Συνειδητοτητα).

Γιατι ομως ο νους μας δεν ησυχαζει ουτε λεπτο? Εξ αιτιας της επιθυμιας.

Η επιθυμια κινει συνεχως το νου και τον κανει να σκεπτεται τα αντικειμενα των αισθησεων. Και επειδη τα αντικειμενα βρισκονται 'εξω' η επιθυμια στρεφει και την προσοχη προς τα εξω για να αντιληφθει το εγω μας και να εμπειραθει τα αντικειμενα, διοτι χωρις προσοχη εμπειρια δεν υπαρχει.

Και τι ειναι η προσοχη? Η ανατανακλαση της Συνειδητοτητας στο νου. Οπου υπαρχει προσοχη υπαρχει και επιγνωση αυτου του οποιου βρισκεται μεσα στο πεδιο της προσοχης.

Αυτο που ονομαζουμε ζωη μας δεν ειναι τιποτα αλλο απο μια σειρα εμπειριων, εξωτερικων (μεσα απο τις αισθησεις) και εσωτερικων (σκεψεις, απολαυσεις, συναισθηματα, ιδεες, κατανοησεις, διαισθησεις).

Οι εμπειριες μας εξαρτωνται απο το που εστιαζεται η προσοχη μας.

Στην πλειοψηφια των ανθρωπων η προσοχη κινειται κυριως προς τα εξω μηχανικα και ασυνειδητα απο την παρορμηση της επιθυμιας, την αρεσκεια και την απαρεσκεια, την ελξη και την απωθηση και τις συνηθειες. Ετσι οι εμπειριες τους σχετιζονται με την αντιληψη των αντικειμενων και τις αντιδρασεις (ενεργειακες, νοητικες και συναισθηματικες) που σχετιζοται με αυτα.

Σε γενικες γραμμες δυο ειναι οι βασικες εμπειριες απο την επαφη του νου με ατα αντικειμενα: ευχαριστηση-δυσαρεσκεια, απολαυση-πονος. Αναλογα τις συνθηκες την κατασταση του σωματος, των αισθησεων και του νου η ιδια εξωτερικη κατασταση μπορει να ειναι ευχαριστη, απολαυστικη, ή δυσάρεστη και ακομη να προκαλει πονο.

Οαο ο νους και η προσοχη στρεφονται απο την δυναμη της επιθυμιας προς τα αντικειμενα αυτες οι δυαδικες καταστασειςευχαριστησης-πονου θα επαναλαμβανονται ακαταπαυστα μαζι με τις συνεπειες που ειναι ο φοβος, ο θυμος, η απληστια, η ζηλια, το μισος, η απογοητευση, η πικρια και ολες οι υπολοιπες αρνητικες συναισθηματικες καταστασεις.

Σε αντιθεση με τις εξωτερικες εμπειριες η βιωση της αληθινης μας φυσης ειναι περα απο την δυαδικοτητα απολαυσης - πονου, ειναι αμειγης βιωση, ειρηνης ευδαιμονιας και ελευθεριας χωρις ορια. Ειναι μια αχρονη εμπειρια που δεν εξαρταται απο καμια εξωτερικη κατασταση, συνθηκη ή αντικειμενο. Το μονο που χρειαζεται ειναι να στρεψουμε την προσοχη και το νου μας σε αυτη. Αλλα οπως προειπα εξ αιτιας της επιθυμιας υπαρχει δυσκολια στο να ησυχασει ο νους, να αδιαφορησει για τις αισθητηριακες εμπειριες και να στραφει στην καρδια οπου βασιλευει συνεχως η ειρηνη και η ευδαιμονια της Θεϊκης μας φυσης.

Για να μπορεσει λοιπον να σπασει αυτη η εξωστρεφεια και η μηχανικοτητα του νου να στρεφεται προς τα εξω απαιτειται εξασκηση η οποια εχει ως τελικο σκοπο την διαλυση της επιθυμιας. Αν ο μηχανισμος της επιθυμιας διαλυθει ο νους παραμενει ησυχος και εστιασμενος και ευκολα μπορουμε να τον στρεψουμε προς την πηγη του την Συνειδητοτητα και να βιωνουμε ειρηνη, πληροτητα και μακαριοτητα.

Οσο ο μηχανισμος της επιθυμιας ειναι δυνατος θα ωθει με δυναμη το νου να κινηθει προς τα εξω και να επιζητει την απολαυση ή την ευχαριστηση στα αντικειμενα. Ετσι θα ειναι πολυ δυσκολο να τον ησυχσουμε και να τον στρεψουμε προς τα μεσα. Απαιτειται μια συνεχης προσπαθεια και συστηματικη ασκηση να καθαρισουμε το νου απο την ενεργεια της επιθυμιας, ωστε να αδιαφορησει για τις απολαυσεις των αντικειμενων, να τον πειθαρχησουμε και να τον οδηγησουμε προς το κεντρο του που ειναι η ιδια μας η Θεϊκη Υπαρξη.

Οποιος θελει να ξεφυγει απο την εναλλαγη της ευχαριστησης και του πονου και να βιωσει τελεια ελευθερια, πληροτητα και ευδαιμονια δεν εχει αλλο δρομο απο το να εγκαταλειψει την ψευδασιθηση των αισθητηριακων απολαυσεων και να στραφει στην ουσιαστικη του φυση.