Sunday, November 5, 2017

Ο ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΜΕΝΟΣ - (Τζιβανμούκτα- Jivanmukta) ~ Vivekachudamani


Ο ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΜΕΝΟΣ
απόσπασμα από το βιβλίο "Το κόσμημα της διάκρισης" - (Vivekachudamani )
του Αντισάνκαρατσαρια - AdiSankaracharya
Μετάφραση Άτμαν Νιτυανάντα

Εισαγωγή

Ο κύριος σκοπός που γεννηθήκαμε σε ένα ανθρώπινο σώμα είναι να ολοκληρωθούμε ως άνθρωποι και να πετύχουμε την συνειδητή ένωση με τον Θεό. Η πνευματική μας μεταμόρφωση κορυφώνεται με την πλήρη διάλυση του εγώ και την συγχώνευση του νου στην Συμπαντική Συνειδητότητα (Θεός, Μπράμαν, Πνεύμα). Αυτή η κατάσταση ονομάζεται με διάφορους όρους όπως Αυτοπραγμάτωση, Απελευθέρωση, Γιόγκα, Θέωση, ένωση με τον Θεό, Φώτιση και αντίστοιχα αυτός που έφτασε σε αυτήν την κατάσταση, απελευθερωμένος, φωτισμένος, Γιόγκι, αυτοπραγματωμένος.

Οι μεγάλοι πνευματικοί δάσκαλοι και οι ιερές γραφές μας έχουν δώσει οδηγίες και μεθόδους για να φτάσουμε στην απελευθέρωση. και επίσης μας έδωσαν και περιγραφές για την κατάσταση της φώτισης. Ο Σουάμι Σιβανάντα, ο Αντισάνκαρατσαρια και η Μπαγκαβάντ Γκίτα  είνai μερικές από τις σημαντικές πηγές που περιγράφουν την κατάσταση του απελευθερωμένου. Στο άρθρο αυτό παραθέτω ένα απόσπασμα από το βιβλίο "Το κόσμημα της διάκρισης" - (Vivekachudamani  )του Αντισάνκαρατσαρια - AdiSankaracharya


Ακολουθεί το κείμενο
 408. Ο σοφός συνειδητοποιεί στην καρδιά του, μέσω του Σαμάντι, το Άπειρο Μπράμαν, που δεν υπάρχει άλλο όμοιο του, του οποίου η φύση είναι αιώνια Συνειδητότητα (Επίγνωση) και απόλυτη Ευδαιμονία, που υπερβαίνει όλους τους περιορισμούς, που είναι αδιαίρετο και απόλυτο, που είναι πάντα ελεύθερο και χωρίς δραστηριότητα και απεριόριστο όπως  ουρανός.
409.  Ο σοφός συνειδητοποιεί στην καρδιά του μέσω του Σαμάντι, το Άπειρο Μπράμαν, στο οποίο δεν υπάρχουν η αιτία και το αποτέλεσμα, το οποίο είναι η Πραγματικότητα πέρα ​​από κάθε φαντασία, το οποίο είναι ομοιογενές, αμόλυντο, πέρα ​​από τις διακηρύξεις των Βεδών, και που είναι πάντα οικείο σε εμάς ως η αίσθηση 'Εγώ Είμαι΄.
410. Ο σοφός συνειδητοποιεί στην καρδιά του, μέσω του Σαμάντι, το άπειρο Μπράμαν, που δεν έχει όνομα, το οποίο είναι άφθαρτο και αθάνατο, που είναι θετική Οντότητα που αποκλείει όλες τις αρνήσεις, το οποίο μοιάζει με τον ήρεμο ωκεανό,  στο οποίο δεν υπάρχουν ούτε πλεονεκτήματα ούτε μειονεκτήματα, και το οποίο είναι Αιώνιο, Ειρηνικό και Ένα.
416. Ο γνώστης της Αλήθειας δεν νοιάζεται πλέον αν το σώμα, το φτιαγμένο από το Πραράμπντα  κάρμα (Prarabdha karma), παραμείνει (ζωντανό) ή χαθεί (πεθάνει) γιατί ο νους του είναι απορροφημένος στο Μπράμαν, που είναι η Ουσία της Ευδαιμονίας.
418. Ο Γιόγκι που έχει επιτύχει την τελειότητα και είναι απελευθερωμένος όντας ακόμη εν ζωή, ως αποτέλεσμα αυτού (της τελειότητας και της απελευθέρωσης) βιώνει στον νου του, την αιώνια Ευδαιμονία και εσωτερικά και εξωτερικά (είτε είναι απορροφημένος μέσα του, είτε κοιτάει προς τα έξω).
419. Το αποτέλεσμα της απάθειας είναι η Γνώση, το αποτέλεσμα της Γνώσης είναι η απόσυρση από αισθητηριακές απολαύσεις, η οποία οδηγεί στην εμπειρία της Ευδαιμονίας του Εαυτού (Άτμαν, Μπράμαν, Συνειδητότητα), και στην συνέχεια της Ειρήνης.
424. Όταν τα αντικείμενα των αισθήσεων δεν διεγείρουν πλέον την επιθυμία, τότε είναι το αποκορύφωμα της απάθειας (απόσπασης, μη-προσκόλλησης). Η κορύφωση της τελειότητας της Γνώσης είναι η απουσία οποιασδήποτε της εγωιστικής παρόρμησης και του εγώ. Και η κορύφωση της απορρόφησης στον Εαυτό (Άτμαν, Συνειδητότητα) επιτυγχάνεται όταν οι λειτουργίες του νου που έχουν σιγάσει (εξ αιτίας της συγχώνευσης του νου στον Εαυτό), δεν εμφανίζονται ξανά.
426. Αυτός ο Σαννυάσιν-Sannyasin (απαρνητής) που έχει πετύχει σταθερά την κατάσταση της φώτισης, έχοντας την ψυχή του εντελώς συγχωνευμένη στο Μπράμαν, απολαμβάνει αιώνια αμετάβλητη Ευδαιμονία, και είναι ελεύθερος από τα δεσμά της δράσης.
427. Καλείται Φώτιση, εκείνη η νοητική κατάσταση που αναγνωρίζει μόνο την ταυτότητα του Εαυτού (Άτμαν) με το Μπράμαν, που είναι εξαγνισμένη από όλα τα επιπρόσθετα, η οποία είναι ελεύθερη από τη δυαδικότητα, και η οποία διακρίνει μόνο την αγνή Συνειδητότητα. Αυτός που έχει αυτήν την κατάσταση απόλυτα σταθερή ονομάζεται άνθρωπος με σταθερή Φώτιση.
428. Αυτός που η φώτιση είναι σταθερή, που βιώνει σταθερά ευδαιμονία και ο οποίος έχει σχεδόν ξεχάσει το φαινομενικό σύμπαν, θεωρείται ως απελευθερωμένος εν ζωή (Τζιβανμούκτα- Jivanmukta).
429. Αυτός που, αν και έχει τον νου του συγχωνευμένο (τέλεια απορροφημένο) στο Μπράμαν, είναι παρά ταύτα επάγρυπνος, αλλά ταυτόχρονα ελεύθερος από τα χαρακτηριστικά της κατάστασης της εγρήγορσης, και είναι απαλλαγμένος από επιθυμίες, θεωρείται ως απελευθερωμένος εν ζωή.
430. Αυτός που όλες του οι έγνοιες για τον φαινομενικό κόσμο έχουν παύσει, ο οποίος, μολονότι διαθέτει ένα σώμα που αποτελείται από μέρη, είναι απαλλαγμένος από μέρη (ζει την ενότητα της Συνειδητότητας, που είναι ενιαία -χωρίς μέρη) και του οποίου ο νους είναι ελεύθερος από κάθε ανησυχία, θεωρείται ως απελευθερωμένος εν ζωή.
431. Η απουσία του "εγώ" και το "δικό μου", ενώ ζει σε αυτό το σώμα που τον ακολουθεί σαν σκιά, είναι χαρακτηριστικό ενός απελευθερωμένου εν ζωή.
 432. Το να μην αναπολεί τις απολαύσεις του παρελθόντος, να μην σκέφτεται το μέλλον και να κοιτά με αδιαφορία το παρόν, είναι χαρακτηριστικά ενός απελευθερωμένου εν ζωή.
433. Το να κοιτά όλα αυτά που υπάρχουν σε αυτόν τον κόσμο που είναι γεμάτος από στοιχεία που είναι διαφορετικά μεταξύ τους, και έχουν το κάθε ένα από αυτά πλεονεκτήματα και  μειονεκτήματα, με ίσια ματιά (βλέποντας όλα το ίδιο), είναι χαρακτηριστικά ενός απελευθερωμένου εν ζωή.
434. Το να παραμένει με τον νου ατάραχο όταν του παρουσιάζονται από μόνα τους είτε ευχάριστα είτε οδυνηρά πράγματα και καταστάσεις, έχοντας την ίδια εσωτερική στάση και στις δύο περιπτώσεις, είναι χαρακτηριστικό ενός απελευθερωμένου εν ζωή.
 435. Ο Σαννυάσιν που στερείται κάθε σκέψης (ιδέας) του μέσα και του έξω, λόγω του ότι ο νους του είναι απορροφημένος στην Ευδαιμονία του Μπράμαν, θεωρείται ως ένας απελευθερωμένος εν ζωή.
 436. Αυτός που ζει χωρίς έγνοιες, και στερείται του «εγώ» και το «δικού μου» σε ότι σχετίζεται με το σώμα, τα όργανα κλπ., καθώς και τα καθήκοντά του, είναι γνωστός ως ένας απελευθερωμένος εν ζωή.
437. Αυτός που έχει συνειδητοποιήσει την ταυτότητα του με το Μπράμαν, με τη βοήθεια των γραφών και είναι απαλλαγμένος από τα δεσμά της μετενσάρκωσης, είναι γνωστός ως ένας απελευθερωμένος εν ζωή.
438. Αυτός που ποτέ δεν έχει την ιδέα του «εγώ» σε σχέση με το σώμα, τα όργανα κλπ., ούτε εκείνη του «αυτού» σε σχέση με τα άλλα πράγματα, θεωρείται ως ένας απελευθερωμένος εν ζωή.
439. Αυτός που μέσω της Φώτισης του, δεν διαφοροποιεί ποτέ τον Τζίβα-Jiva (ατομική Συνειδητότητα, Άτμαν) από το Μπράμαν (συμπαντική Συνειδητότητα), ούτε το σύμπαν από το Μπράμαν,  είναι γνωστός ως ένας απελευθερωμένος εν ζωή. 
440. Αυτός που αισθάνεται ακριβώς το ίδιο όταν το σώμα του λατρεύεται από τους καλούς ή βασανίζεται από τους φαύλους, είναι γνωστός ως ένας απελευθερωμένος εν ζωή. 
441. Ο Σαννυάσιν, στον οποίον λόγω της ταυτότητάς του με την Απόλυτη Ύπαρξη (Μπράμαν, συμπαντική Συνειδητότητα, Πνεύμα), τα αντικείμενα των αισθήσεων που κατευθύνονται από άλλους δεν του προκαλούν καμία αλλαγή μέσα του (νοητική, συναισθηματική, συνειδησιακή), όπως τα νερά των ποταμών που καταλήγουν στην θάλασσα δεν προκαλούν καμία αλλαγή στη θάλασσα, είναι πράγματι απελευθερωμένος.