Wednesday, May 13, 2020

Οι βασικές εκφράσεις του εγώ ~ Ατμαν Νιτυανάντα


Οι βασικές εκφράσεις του εγώ

Ο νους και η καρδιά μας βρίσκονται σε συνεχή κίνηση και αναστάτωση επειδή σχεδόν συνεχώς το εγώ μας:

1. επιθυμεί ή δεν επιθυμεί κάτι,
2. φοβάται, ανησυχεί, αγωνιά, αγχώνεται για κάτι,
3. ενοχλείται, δυσαρεστείται, αγανακτεί, εκνευρίζεται, θυμώνει με κάτι,
4. του αρέσει ή δεν του αρέσει κάτι, έλκεται ή απωθείται από κάτι,
5. γοητεύεται ή απογοητεύεται από κάτι.
6. Στεναχωριέται για κάτι

Το εγώ μας επιθυμεί απολαύσεις, ανωτερότητα, χρήματα, ανέσεις, αποκτήματα, δύναμη, εξουσία και φήμη .

Το εγώ μας θυμώνει κάθε φορά που κάποιος ή κάτι μας εμποδίζει να αποκτήσουμε αυτό που θέλουμε (απολαύσεις, ανωτερότητα, χρήματα, ανέσεις, αποκτήματα, δύναμη, εξουσία και φήμη) όταν κάποιος ή κάτι γίνεται να χάσουμε αυτό που ήδη έχουμε. Όταν κάποιος μας απορρίπτει, μας κριτικάρει, μειώνει την αυτοεικόνα μας κ.λπ.

Το εγώ μας σχεδόν συνέχεια φοβάται ή ανησυχεί, ότι κάποιος ή κάτι θα μας εμποδίσει να αποκτήσουμε αυτό που θέλουμε (αυτό που επιθυμούμε) ή ότι θα γίνει αιτία να χάσουμε αυτά που ήδη έχουμε. Φοβάται ή ανησυχεί ότι θα μας απορρίψουν, θα μας κριτικάρουν, θα σκέφτονται αρνητικά για εμάς κ.λπ.

Του εγώ μας του αρέσουν και έλκεται από πρόσωπα, καταστάσεις ή πράγματα που του δίνουν απόλαυση, χαρά, ευχαρίστηση, άνεση, το κολακεύουν, το επιβεβαιώνουν, το κάνουν να νοιώθει σπουδαίο, κ.λπ. και το δυσαρεστούν και το απωθούν όλα όσα είναι ενάντια στα παραπάνω.