Wednesday, September 5, 2018

ΠΡΟΤΙΜΩ ΤΗΝ ΣΚΛΑΒΙΑ Ή ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ; ~ Άτμαν Νιτυανάντα


ΠΡΟΤΙΜΩ ΤΗΝ ΣΚΛΑΒΙΑ Ή ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ;

Οι άνθρωποι θέλουν να ζουν ελεύθεροι, αλλά έχουν τόσο συνηθίσει την σκλαβιά τους, που φοβούνται να την εγκαταλείψουν.

Η σκλαβιά δίνει στο εγώ μια  ψευδαισθησιακή αίσθηση ασφάλειας, αλλά η ελευθερία δεν προσφέρει καμμία εγγύηση ασφάλειας στο εγώ μας.

Συνεπώς, είναι καλύτερα για το εγώ μας, να πονάει στην φυλακή του (που είναι φτιαγμένη από σκέψεις, πεποιθήσεις, πιστεύω, προσκολλήσεις, επιθυμίες, και ταυτίσεις), που του είναι οικεία και έχει (νομίζει πως έχει) κάποιο έλεγχο, παρά να αντιμετωπίσει το άγνωστο το οποίο δεν μπορεί να ελέγξει με κανένα τρόπο.

Είναι σαν θάνατος για το εγώ να τα εγκαταλείψει όλα αυτά,  και γι' αυτό του είναι δύσκολο να τα εγκαταλείψει. 

Γιατί, χωρίς όλα αυτά, τι θα είναι το εγώ,. δηλαδή, ποιος/α ή τι θα είσαι; Όλα αυτά είναι που δημιουργούν, την ψευδαίσθηση του εαυτού σου, αυτό που νομίζεις ότι είσαι και ταυτόχρονα την φυλακή σου.

Αν και η φυλακή και τα δεσμά, είναι απλά και μόνο ένα νοητικό δημιούργημα, εξ αιτίας της ταύτισης και της άγνοιας, φαίνονται σαν τεράστιο Βουνό, ή σαν δάσος αδιαπέραστο.

Παρά ταύτα, το φως της ελευθερίας λάμπει σταθερά μέσα μας και αν στραφούμε σ' αυτό, τα σκοτάδια του νου θα διαλυθούν, όπως διαλύεται το σκοτάδι στο φως της ανατολής του Ήλιου.