Monday, May 23, 2022

Θυμώνω γιατί αμφισβητούν τις απόψεις μου και τις επιλογές μου! ~ Άτμαν Νιτυαάντα


Θυμώνω γιατί αμφισβητούν τις απόψεις μου και τις επιλογές μου! 

Ένα από τα μοτίβα του εγώ είναι να αντιδρά με εκνευρισμό, θυμό, ενόχληση, αγανάκτηση όταν κάποιος δεν αποδέχεται, αγνοεί, απορρίπτει, αμφισβητεί ή αντιπαθεί τις απόψεις και τις επιλογές μας. Αυτό συμβαίνει επειδή το εγώ μας κάνει να το βλέπουμε ως απειλή, απόρριψη ή μείωση του εαυτού μας και της αξίας μας και όχι απλά των απόψεων και των επιλογών μας, και αυτό με τη σειρά του συμβαίνει επειδή ταυτιζόμαστε με τις απόψεις, τις πεποιθήσεις και τις επιλογές μας και τις εκλαμβάνουμε ως τον εαυτό μας.

Το αν και πόσο έντονα θα αντιδράσουμε εξαρτάται από το πόσο ισχυρή είναι η αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμησή μας, πόσο σημαντικό είναι το θέμα για εμάς και πόσο ταυτισμένοι και προσκολλημένοι είμαστε σε αυτό, την αξία που έχει αυτό το άτομο για εμάς και την ενεργειακή και ψυχολογική μας κατάσταση εκείνη τη στιγμή .

Είναι άλλο πράγμα, για παράδειγμα, να αμφισβητείται και να μην γίνεται αποδεκτή η η θρησκεία μας και άλλο πράγμα ένα φρούτο που μας αρέσει. Άλλο πράγμα είναι να αμφισβητεί και να απορρίπτει κάποιος την θρησκεία μας που δεν γνωρίζουμε ή δεν εκτιμούμε και άλλο πράγμα κάποιος που εκτιμούμε και θέλουμε να έχει καλή γνώμη για εμάς και να εγκρίνει τις απόψεις και τις επιλογές μας. Το πώς θα αντιδράσουμε εξαρτάται επίσης από τον τρόπο που το άλλο άτομο αμφισβητεί ή απορρίπτει τη γνώμη ή την επιλογή μας.

Μην μου λέτε τι να κάνω

Συμβαίνει επίσης να αναστατωνόμαστε, να ενοχλούμαστε ή να θυμώσουμε όταν κάποιος μας συμβουλεύει ή μας μιλάει για τις συνέπειες των επιλογών και των πράξεών μας, επειδή το εγώ μας το αντιλαμβάνεται ως απειλή, απόρριψη, υποτίμηση και καταπίεση. 

Δηλαδή, αντί να ακούμε με ανοιχτό μυαλό για να αξιολογήσουμε αν αυτά που μας λένε είναι αληθινά και μπορούν να μας βοηθήσουν να διορθώσουμε τα λάθη μας και να αποφύγουμε τις επώδυνες συνέπειες, το εγώ μας αισθάνεται απειλή και αντιδρά παράλογα σαν να είναι τα λόγια των άλλων που μας βλάπτουν και όχι οι δικές μας επιλογές και πράξεις. Επιπλέον, το εγώ μας μπορεί να υπερασπιστεί με σφοδρότητα αυτό που πιστεύει ή έχει πράξει σαν να πρόκειται για ζήτημα ζωής και θανάτου, προκαλώντας μεγάλη ένταση και αντιπαράθεση.

Στην πραγματικότητα, το να ακούσουμε με ηρεμία κάτι (ακόμα κι αν μας φαίνεται λανθασμένο εκείνη τη στιγμή) δεν μπορεί να μας βλάψει με κανέναν τρόπο και μπορούμε αργότερα αν έτσι κρίνουμε να το εξετάσουμε λεπτομερώς για να δούμε αν έχει κάποια αξία για εμάς.