Friday, May 13, 2022

Πως να ζείτε συνειδητά με ειρήνη και πληρότητα! ~ Άτμαν Νιτυαναντα


 Πως να ζείτε συνειδητά με ειρήνη και πληρότητα και να ελευθερώνεστε από τα δεσμά του νου και του εγώ.

Η πεμπτουσία της άσκησης για να ζούμε σε συνειδητή επαφή με το Θεϊκό μας Είναι, να ελευθερωνόμαστε από τους περιορισμούς του νου και του εγώ, να ζούμε με αρμονία, ευτυχία, ειρήνη,. πληρότητα και να μεταμορφωνόμαστε σε όντα  φωτός, ειρήνης, αγάπης.

1. Να μην ξεχνιέστε στην εμπειρία (ψυχολογική, σωματική,. αισθητηριακή). Να θυμάστε να είστε σε επίγνωση του εαυτού σας, της αίσθησης υπάρχω και της εσωτερικής σιωπής.

2. Να είστε επάγρυπνοι ώστε να παραμένετε σε αυτοενθύμιση και να αντιλαμβάνεστε έγκαιρα τις αντιδράσεις και εκδηλώσεις του εγώ (σκέψεις, συναισθήματα, παρορμήσεις, φαντασίες, κ.λπ.) για να αποφεύγετε την ταύτιση με αυτές.

3. Να παραμένετε σε επίγνωση του Είμαι και της εσωτερικής σιωπής και μάρτυρες και προσεκτικοί παρατηρητές των ψυχολογικών, σωματικών και αισθητηριακών αντιλήψεων  χωρίς να τις αντιστέκεστε, να τις κρίνετε και να ταυτίζεστε  με αυτές. Επίσης να είσαστε συνειδητοί και να σταματάτε την ταύτιση με την  αίσθηση εγώ.

Σε αυτό μας βοηθάει η επανάληψη ενός μάντρα με το όνομα του Θεού, π.χ

 'Ομ Ναμά Σιβάϊ', ή 'Ομ Ιησού Χριστέ Ναμαχα' ή η επανάληψη

της αληθινής μας φύσης με φράσεις όπως 'Είμαι το φως της Συνειδητότητας, Ομ Συνειδητότητα, Ομ Συνειδητότητα, Ομ Συνειδητότητα,.Ομ, Ομ, Ομ' ή

'Είμαι ο Άτμαν ο αθάνατος Εαυτός, Ομ Άτμαν, Ομ Άτμαν, Ομ Άτμαν, Ομ, Ομ, Ομ'

Τέλος με το αναρωτιόμαστε σε ποιον αναδύονται οι σκέψεις, τα συναισθήματα, κι παρορμήσεις, το εγώ και να αναζητάμε την πηγή τους με το να στρέψουμε την προσοχή μέσα μας.

4. Να δημιουργείτε μικρές περιόδους που θα σταματάει η σκέψη και θα εμβαθύνετε και θα προσηλώνεστε σταθερά στην εσωτερική σιωπή και θα βιώνετε ειρήνη. Να αυξάνετε σταδιακά την διάρκεια και την συχνότητα αυτών των περιόδων. Τελικός στόχος να εδραιωθείτε στην ειρηνική σιωπηλή παρουσία.

Αυτό επιτυγχάνεται επίσης με με τις μεθόδους που ανέφερα παρακάνω, αλλά και άλλες μεθόδους,.όπως συγκέντρωση στην αναπνοή, χαλάρωση του σώματος, Επαναλαμβάνοντας το Οοοομμμμ μακρόσυρτα και εστιαζόμενοι στην σιωπή που μένει όταν εξαφανίζεται ο ήχος του Ομ, Εστιαζόμενοι στην αίσθηση Είμαι ή Υπάρχω, κ.λπ.

5. Να διακρίνετε το εσωτερικό σιωπηλό-κενό χώρο επίγνωσης από τις σκέψεις, τα συναισθήματα, την επιθυμία , τις παρορμήσεις τις σωματικές και ενεργειακες αντιλήψεις και κυρίως από την αίσθηση του εγώ και του Εγώ Είμαι. 

6. Να διαχωρίζετε μέσω της προσοχής και της διάκρισης τα συναισθήματα, από τις σκέψεις, από τις νοητικές εικόνες, τις αισθητηριακές αντιλήψεις. 

Αυτο γίνεται βάζοντας πλήρως την προσοχή μας μια στα συναισθήματα και μία στις σκέψεις ή στις νοητικές εικόνες ή στις αισθητηριακες αντιλήψεις

Επίσης διάκριση της αίσθησης του σώματος και της αίσθησης εγώ. Και Αυτό γίνεται.με.τον ίδιο τρόπο, βάζοντας πλήρως την προσοχή εναλλασόμενα (αρκετές φορές) στην αίσθηση του σώματος και μετά στην εγώ.

7. Να διερευνάτε τις σκέψεις, συναισθήματα, επιθυμίες, παρορμήσεις με σκοπό να τις γνωρίσετε βαθύτερα, να τις κατανοήσετε και να σταματήσετε να ταυτίζεστε με αυτές. Δηλαδή να σταματήσετε να ξεχνιέστε σε αυτές, να σταματήσετε να τις αντιλαμβάνεστε ως επιλογή σας και ως εαυτό σας.

Η διερεύνηση γίνεται με την χρήση ερωτήσεων. Με σιωπηλό στοχασμό μέσω διερευνητικών  ερωτήσεων.

Για παράδειγμα,.'Σε τι με βοηθά να θυμώνω;', 'Ποια είναι η αιτία που θυμώνω;' ', 'Ο θυμός είναι επιλογή μου ή συμβαίνει αυτόματα απο μόνος του;', Είμαι ο θυμός, ή αυτό που αντιλαμβάνεται τον θυμό;', 'Προτιμώ να παραμείνω θυμωμένος ή να είμαι.ελευιερος;'.

8. Να εξαλείφετε (να μειώνετε την ενέργεια μέχρι να διαλυθούν) τις εγωικες τάσεις κάθε τύπου (ελαττώματα, επιθυμίες,. συναισθήματα, κ.λπ.) με την προσευχή, το όνομα του Θεού,.τον διαλογισμό και άλλες μεθόδους.