Πέμπτη, 8 Μαρτίου 2012

ΑΒΑΝΤΟΥΤΑ ΓΚΙΤΑ ΚΕΦ. Ι / ΑΝΤΒΑΪΤΑ ΒΕΔΑΝΤΑ


Η Αβαντούτα Γκιτά  αποδίδεται στον μεγάλο πνευματικό δάσκαλο και σοφό Dattatreya (Ντατατρέγια) που έφθασε στην ύψιστη κατάσταση συνειδητοποίησης της ενότητας των πάντων.
Σύμφωνα με το  International Nath Order of the Nath Sampradaya το τραγούδι του Dattatreya που ανφέρεται ατην πιο ύψιστη συνειδητοποίηση  καταγράφηκε από δυό μαθητές του, τον Swami και Kartika wikipedia.

Είναι ένα από τα πιο σημαντικά κείμενα της Αντβάϊτα Βεδάντα μαζί με την Ασταβάκρα Γκιτά. Παραθέτω εδώ το κεφάλαιο ένα που για μένα έπαιξε σημαντικό ρόλο στην πνευματική μου πορεία.
Η μετάφραση αυτού του κειμένου δεν βασίστηκε μόνο σε ένα βιβλίο, αλλά σε τρία επειδή υπήρχαν αρκετές διαφοροποιήσεις σε αυτά. Έγινε μεγάλη προσπάθεια για την σωστή μετάφραση και θεωρώ ότι το κείμενο αποδίδει την ουσία της διδασκαλίας.

ΑΒΑΝΤΟΥΤΑ ΓΚΙΤΑ
 ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι

  1. Είναι η χάρη του Θεού που δίνει την επιθυμία στον άνθρωπο να συνειδητοποιήσει το μη-δυαδικό Μπράμαν. Έτσι αυτοί ελευθερώνονται από τον μεγάλο φόβο. 

2. Αληθινά πως μπορώ να λατρέψω εκείνο (τον Άτμαν) που είναι χωρίς μορφή, αδιαίρετο, αμετάβλητο, που γεμίζει όλο το σύμπαν, καθώς και τον ίδιο του τον Εαυτό;

3. Το σύμπαν που αποτελείται από τα πέντε στοιχεία, είναι σαν τον αντικατοπτρισμό του νερού στην έρημο. Ω, καθώς είμαι εκείνος ο ακηλίδωτος Άτμαν, σε ποιόν να υποκλιθώ;

4. Στα αλήθεια ο Άτμαν μόνον είναι όλα. Σε αυτόν δεν υπάρχει ούτε διαίρεση ούτε μη-διαίρεση. Μου φαίνεται μπερδεμένο να πω: «Ο Άτμαν υπάρχει» ή «Ο «Άτμαν δεν υπάρχει».

5. Η πεμπτουσία όλης της Βεδάντα είναι η γνώση και η συνειδητοποίηση του Άτμαν. Από τη φύση μου είμαι εκείνος, ο χωρίς μορφή και τα πάντα διαποτίζων Άτμαν.

6. Αναμφίβολα είμαι εκείνος ο Άτμαν, ο οποίος είναι πανταχού παρών, υπέρλαμπρος, αδιαίρετος όπως το διάστημα (χώρος), από τη φύση του αγνός, και ανεπισκίαστος από την πλάνη (Μάγια).

7. Αληθινά, είμαι άφθαρτος, άπειρος και η προσωποποίηση της αγνής Συνειδητότητας. Δεν γνωρίζω πως είναι να εμπειράται κανείς την ευτυχία και την δυστυχία ή ποιος είναι αυτός που τις εμπειράται.

8. Για μένα δεν υπάρχει νοητική δράση -καλή ή κακή. Για μένα δεν υπάρχει σωματική δράση -καλή ή κακή. Για μένα δεν υπάρχει λεκτική δράση -καλή ή κακή. Είμαι αθάνατη συνειδητότητα, αγνή και υπερβατική.

9. Αληθινά ο νους είναι σαν το διάστημα. Φαίνεται να βλέπει προς όλες τις κατευθύνσεις. Φαίνεται να υπερβαίνει τα πάντα. Αλλά στην πραγματικότητα ο νους δεν υπάρχει.

10. Είμαι ένας και μέσα σε όλα. Είμαι χωρίς δεσμά και πέρα από το διάστημα. Πως μπορώ να δω τον Εαυτό μου να εμφανίζεται και να εξαφανίζεται;

11. Γιατί δεν καταλαβαίνεις ότι αληθινά είσαι εκείνο το απόλυτο; Είσαι εκείνος ο αιώνιος Άτμαν που αντανακλάται το ίδιο σε όλα. Είσαι ο αδιάψευστος Κύριος που πάντα λάμπει. Τότες πως μπορείς να σκέφτεσαι για μέρα(φως) και νύκτα (σκοτάδι);

12. Να έχεις πλήρη επίγνωση του Άτμαν πάντοτε. Είναι συνεχής και παντού ο ίδιος.
 Λες : «Είμαι αυτός που διαλογίζεται» και « Ο Ύψιστος Ένας είναι το αντικείμενο του διαλογισμού.» Γιατί διαχωρίζεις με αυτό τον τρόπο το αδιαίρετο;

13. Ποτέ δεν γεννήθηκες και ποτέ δεν θα πεθάνεις. Ποτέ δεν είχες ένα σώμα. Οι Ουπανισάδες διακηρύσσουν, με πολλούς διαφορετικούς τρόπους αυτή την ξακουστή αλήθεια: « ‘Όλα είναι Μπράμαν.»

 14. Είσαι πάντοτε παρών και μέσα και μέσα έξω. Είσαι εκείνη η Ύψιστη Μακαριότητα (Σίβα) παντού και πάντα. Γιατί τότε τρέχεις εδώ και εκεί μπερδεμένος σαν φάντασμα.

15. Δεν υπάρχει ούτε ένωση ούτε χωρισμός για μένα και για σένα. Αληθινά, ούτε εσύ ούτε εγώ ούτε αυτός ο κόσμος υπάρχει. Ο Άτμαν μόνο υπάρχει.

16. Δεν ανήκεις στα πέντε αντικείμενα των αισθήσεων τέτοια όπως ήχος, αφή, όραση, γεύση και οσμή, ούτε αυτά ανήκουν σε σένα. Αληθινά εσύ είσαι εκείνη η Ύψιστη Πραγματικότητα. Για ποιο λόγο θλίβεσαι λοιπόν;

17. Δεν έχεις ούτε γέννηση ούτε θάνατο, ούτε μνήμη, ούτε δεσμά ούτε απελευθέρωση, ούτε καλό ούτε κακό. Γιατί θλίβεσαι ω αγαπημένε; Δεν έχουμε ούτε όνομα ούτε μορφή.

18. Ω νου, γιατί περιπλανιέσαι σαν ανήσυχο φάντασμα; Συνειδητοποίησε τον αδιαφοροποίητο Άτμαν. Παραιτήσου από όλα τα πάθη και έσο ευτυχής.

19. Αληθινά εσύ είσαι εκείνη η αμετάβλητη Πραγματικότητα (Αλήθεια), που είναι ακίνητη, μία και η ίδια η φύση της ελευθερίας. Είσαι χωρίς προσκόλληση και αποστροφή. Γιατί βασανίζεις τον εαυτό σου επιθυμώντας τα αντικείμενα της απόλαυσης.

 20. Όλες οι Ουπανισάδες διακηρύσσουν ότι εκείνο το Μπράμαν, η Ύψιστη Πραγματικότητα, είναι χωρίς ιδιότητες, αγνό, αναλλοίωτο, χωρίς σώμα και διαπερνά τα πάντα το ίδιο. Γνώριζε ότι είμαι εκείνο το Μπράμαν. Μην αμφιβάλεις για αυτό.

21. Γνώριζε ότι εκείνο που έχει μορφή δεν είναι αληθινό και εκείνο που δεν έχει μορφή είναι αιώνιο. Αυτός που αποδεικνύει στην πράξη αυτήν την αλήθεια δεν υπόκειται ξανά σε επαναγέννηση.

 22. Οι σοφοί λένε ότι η Πραγματικότητα
(Αλήθεια) είναι μία και αμετάβλητη. Όταν ο νους απαρνηθεί τα πάθη η ενότητα και η διαφορετικότητα παύουν να υπάρχουν σε αυτόν.

23. Πως μπορεί ένας άνθρωπος να πετύχει το σαμάντι εφόσον σκέφτεται τον εαυτό του σαν κάτι διαφορετικό από τον Άτμαν; Αλλά, από την άλλη μεριά, το σαμάντι δεν είναι δυνατό για ένα άνθρωπο που σκέπτεται τον εαυτό του ως Άτμαν. Πως μπορεί το σαμάντι να επιτευχθεί αφόσον ο άνθρωπος σκέπτεται ότι ο Άτμαν υπάρχει και εν τούτοις δεν υπάρχει; Και ποια είναι η ανάγκη να πετύχει το σαμάντι αν όλα είναι ένα και από τη φύση τους ελεύθερα;

 24. Είσαι η πάντοτε αγνή και ομοιογενής -αμετάβλητη Πραγματικότητα. Είσαι χωρίς σώμα, αγέννητος και άφθαρτος. Γιατί λοιπόν αναρωτιέσαι αν γνωρίζεις τον Άτμαν ή δεν τον γνωρίζεις;

 25. Ο Άτμαν, η αληθινή φύση του Είναι, έχει εδραιωθεί από τις μεγάλες Βεδικές ρήσεις, τέτοιες όπως «Τατ Τβαμ Ασί»(Εσύ Είσαι Εκείνο) και «Αχάμ Μπράχμασμι.» (Είμαι Μπράμαν). Το σώμα που αποτελείται από τα πέντε στοιχεία δεν είναι αληθινό. Αυτό έχει διακηρυχθεί από τις Ουπανισάδες με το «νέτι νέτι» (δεν είναι αυτό, δεν είναι αυτό).

26. Αληθινά τα πάντα στο σύμπαν είναι γεμάτα ολοκληρωτικά από τον Εαυτό σου (Άτμαν) και μόνο. Έτσι δεν υπάρχει ούτε διαλογιζόμενος ούτε διαλογισμός στο νου σου. Πως λοιπόν μπορείς να διαλογίζεσαι χωρίς την παραμικρή αίσθηση ντροπής;

27. Πως μπορώ να μιλήσω ή να λατρέψω εκείνο τον Ύψιστο Σίβα, τον οποίο δεν γνωρίζω σαν ένα αντικείμενο γνώσης; Καθώς εγώ είμαι ο ίδιος ο Σίβα – ‘Υψιστη Πραγματικότητα
(Αλήθεια), που είναι πλήρης από την φύση της και διαπερνά τα πάντα όπως το διάστημα.

28. Δεν είμαι τα τάττβας (στοιχεία) του σύμπαντος. Είμαι η ομοιογενής Πραγματικότητα, που στερείται συμπεράσματος και λογικής και είναι ελεύθερη από την δυαδικότητα υποκειμένου αντικειμένου. Πως μπορεί ο εαυτός να γίνει αντικείμενο γνώσης;

29. Ένα αντικείμενο δεν μπορεί να είναι άπειρο από την φύση του. Ούτε η ύλη ούτε κανένα αντικείμενο δεν μπορεί να είναι η Πραγματικότητα
(Αλήθεια). Αληθινά, ο Άτμαν μόνο είναι η ύψιστη Πραγματικότητα. Δεν είναι ούτε βίαιος ούτε μη βίαιος.

30. Εσύ Είσαι εκείνη η αγνή, χωρίς σώμα, αγέννητη, ακατάστρεπτη, ομοιογενής αμετάβλητη Πραγματικότητα
(Αλήθεια). Πως μπορεί να υπάρχει οποιαδήποτε σύγχυση σχετικά με τον Άτμαν; Και πως μπορείς να λες, «είμαι μπερδεμένος»;

31. Όταν η στάμνα σπάσει, ο χώρος της στάμνας ενώνεται με όλο τον χώρο. Κατά τον ίδιο τρόπο ο νους όταν εξαγνιστεί, ενώνεται με τον Σίβα και έτσι κανένας διαχωρισμός δεν γίνεται αντιληπτός.

32. Διακρίσεις τέτοιες όπως στάμνα και χώρος της στάμνας, ατομικό σώμα και ατομική ψυχή, δεν υφίστανται στο Μπράμαν. Συνειδητοποίησε εκείνο το Απόλυτο Μπράμαν, το οποίο δεν μπορεί να γίνει αντικείμενο γνώσης ούτε ο γνώστης.

33. Ο Άτμαν υπάρχει πάντοτε, παντού και μέσα στα πάντα. Είναι αιώνιος και αμετάβλητος. Τα πάντα σε αυτόν τον κόσμο είναι κενά, όμως πληρούνται από τον Άτμαν. Συνειδητοποίησε: Είμαι εκείνος ο Άτμαν, χωρίς καμία αμφιβολία.

34. Στον Μπράμαν δεν υπάρχουν ούτε οι Βέδες, ούτε οι κόσμοι, ούτε οι θεοί, ούτε οι θυσίες, ούτε οι κάστες, ούτε τα στάδια της ζωής, ούτε η οικογένεια, ούτε η καταγωγή. Δεν υπάρχουν ούτε το μονοπάτι του καπνού ούτε του φωτός. Μόνο το Μπράμαν η Ύψιστη Πραγματικότητα
(Αλήθεια) υπάρχει.

35. Αν έχεις συνειδητοποιήσει το Απόλυτο Ένα, που είναι ελεύθερο από την αίσθηση εκείνου που διαπερνά και εκείνου που διαπερνάται, πως μπορείς να σκέφτεσαι για τον Άτμαν σαν κάτι που μπορεί ή δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό από τις αισθήσεις;

36. Κάποιοι προτιμούν να είναι μη-δυαδιστές ενώ άλλοι να είναι δυαδιστές, αλλά κανένας από αυτούς δεν γνωρίζει αληθινά την ομοιογενή Πραγματικότητα (Μπράμαν), που στερείται δυαδικότητας και μη-δυαδικοτητας.

37. Το Μπράμαν είναι χωρίς χρώματα, άσπρο, γαλάζιο, κίτρινο και άλλα, είναι χωρίς ιδιότητες τέτοιες όπως ήχος, αφή, οσμή και άλλες. Πως μπορούν να περιγράφουν οι άνθρωποι το Μπράμαν, που είναι πέρα από το νου και το λόγο;

38. Όταν όλα σε αυτό τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου και του σώματος, φαίνονται σε κάποιον μη αληθινά και κενά σαν το διάστημα, τότε αληθινά γνωρίζει το Μπράμαν. Τότε δεν απομένει κανένα ίχνος δυαδικότητας σε αυτόν.

39. Ο εσώτερος Εαυτός μου (Άτμαν), φαίνεται σε μένα αδιαχώριστος από τον Ύψιστο Εαυτό (Μπράμαν), ακριβώς όπως το συνεχές διάστημα. Πως μπορεί να υπάρχει διαλογιζόμενος και διαλογισμός;

40. Οτιδήποτε κάνω οτιδήποτε τρώω, οτιδήποτε προσφέρω στη θυσία, και οτιδήποτε δίνω, καμία απολύτως από αυτές τις πράξεις δεν ανήκουν σε μένα. Είμαι πάντοτε αγνός, αγέννητος, και ακατάστρεπτος.

41. Γνώριζε ότι όλο το σύμπαν είναι χωρίς μορφή. Γνώριζε ότι όλο αυτό το σύμπαν στερείται μεταβολής. Γνώριζε ότι όλο αυτό το σύμπαν είναι εξαγνισμένο σώμα η ίδια η αγνή ύπαρξη. Γνώριζε ότι όλο το σύμπαν είναι της φύσης του Απόλυτου.

42. Χωρίς καμία αμφιβολία είσαι εκείνη η Ύψιστη Αλήθεια. Πως μπορεί να σκέπτεσαι «γνωρίζω τον Άτμαν;»

43. Ω αγαπημένε, όπως το σκοτάδι και το φως δεν μπορούν να υπάρχουν ταυτόχρονα, πως μπορεί η γνώση και η άγνοια να υπάρχουν στο Μπράμαν; Όλο αυτό είναι εκείνη η Μία, ακηλίδωτη, χωρίς μορφή Αλήθεια.

 44. Είμαι χωρίς αρχή, μέση και τέλος. Δεν είμαι ποτέ σε δεσμά. Από τη φύση μου είμαι αγνός και τέλειος, αυτό είναι η ακλόνητη μου πεποίθηση.

 45. Όλο το εκδηλωμένο σύμπαν αρχίζοντας από το Μαχάτ (συμπαντικός Νους) δεν εκδηλώνεται καθόλου σε μένα. Αληθινά όλο αυτό είναι Μπράμαν. Πως μπορεί να υπάρχουν οποιαδήποτε κάστα* ή στάδια ζωής*;

46. Γνωρίζω με κάθε τρόπο ότι είμαι η μοναδική Αλήθεια, που διαποτίζει τα πάντα, πλήρης στον εαυτό της, αδιαίρετη και πάντοτε υπαρκτή. Τα πέντε στοιχεία ξεκινώντας από τον αιθέρα είναι κενά (αναληθή).

 47. Ο Άτμαν δεν είναι ούτε αρσενικού ούτε θηλυκού ούτε ουδέτερου γένους. Ούτε αντικείμενο αντίληψης ούτε φαντασίωση. Πως μπορείς να συλλογίζεσαι ότι ο Άτμαν είναι ευδαίμων ή χωρίς ευδαιμονία.

48. Ο Άτμαν δεν εξαγνίζεται μέσω της εξάσκησης των έξη σταδίων της γιόγκα. Δεν εξαγνίζεται με την διάλυση του νου, ούτε με τις οδηγίες του γκουρού. Ο Άτμαν είναι η ίδια η Αλήθεια και η αγνότητα.

 49. Ο Άτμαν ούτε έχει σώμα φτιαγμένο από τα πέντε στοιχεία, ούτε είναι χωρίς σώμα. Αληθινά τα πάντα είναι μόνο Άτμαν. Πως μπορεί να υπάρχουν οι τρεις καταστάσεις (εγήγορση, ύπνος με όνειρα, βαθύς ύπνος) και η τέταρτη (Τουρίγια);

50. Αληθινά δεν είμαι ούτε δέσμιος ούτε ελεύθερος ούτε κάτι ξεχωριστό από το Μπράμαν. Δεν είμαι ούτε ο πράτων ούτε ο απολαμβάνων, δεν είμαι ούτε αυτός που διαπερνά ούτε αυτός που διαπερνάται.

51. Όπως το νερό όταν αναμειγνύεται με νερό παραμένει νερό χωρίς καμία διαφοροποίηση, κατά τον ίδιο τρόπο η ύλη (Πράκριτι) και το πνεύμα (Πουρούσα) φαίνονται το ίδιο σε μένα.

 52. Αν στα αλήθεια δεν είσαι ούτε δέσμιος ούτε ελεύθερος, πως μπορείς να σκέπτεσαι τον Εαυτό (Άτμαν) σου με μορφή ή χωρίς μορφή;

53. Γνωρίζω τη Ύψιστη μορφή σου, που είναι άμεσα αντιληπτή, και όμοια με τον ουρανό (διάστημα)*. Παρόμοια γνωρίζω την κατώτερη μορφή σου που είναι σαν το νερό του αντικατοπτρισμού. 

 *Άπειρος, ενιαίος και αμετάβλητος όπως ο ουρανός.

54. Δεν έχω ούτε γκουρού ούτε διδασκαλία, ούτε χαρακτηριστικά ούτε δράση. Γνώριζε ότι είμαι από τη φύση μου αγνός και χωρίς σώμα όπως ο ομοιογενής ουρανός.

55. Είσαι απόλυτα αγνός. Είσαι χωρίς σώμα και νου, και υπεράνω της μάγια. Μην ντρέπεσαι να λες: «Εγώ είμαι ο Άτμαν, Ύψιστη Αλήθεια.»

 56. Ω, νου, γιατί θρηνείς; Εσύ είσαι πράγματι ο Άτμαν. Γίνε ένα με Άτμαν (συνειδητοποίησε τον) με την βοήθεια Του. Πιες παιδί μου το ύψιστο νέκταρ της χωρίς περιορισμούς μη-δυαδικότητας.

57. Στον Άτμαν δεν υπάρχει ούτε γνώση ούτε άγνοια, ούτε ο συνδυασμός αυτών των δύο. Αυτός που πάντοτε έχει αυτή τη γνώση γίνεται η ίδια η γνώση και τίποτε άλλο.

58. Η γνώση του Εαυτού δεν εξαρτάται από τη λογική, τις οδηγίες του γκουρού, την επίτευξη του σαμάντι, ούτε από οτιδήποτε στο χώρο και χρόνο. Είμαι από τη φύση μου η απόλυτη Γνώση (Συνειδητότητα), η Αλήθεια, αυθόρμητη και σταθερή και απεριόριστη όπως ο ουρανός.

59. Ποτέ δεν γεννήθηκα και ποτέ δεν θα πεθάνω. Ούτε εκτελώ κάποια πράξη καλή ή κακή. Είμαι το αγνό και χωρίς ιδιότητες Μπράμαν. Πως μπορεί να υπάρχουν δεσμά ή απελευθέρωση σε μένα;

60. Αν το Μπράμαν είναι πανταχού παρών (διαποτίζει τα πάντα), ακίνητο, πλήρες, συνεχές, δεν βλέπω καμία διαίρεση. Πως θα μπορούσε να έχει εσωτερικό ή εξωτερικό;

61. Όλο το σύμπαν λάμπει (φαίνεται σε μένα) σαν μια αδιαίρετη και χωρίς διακοπές οντότητα. Ω, η μεγάλη πλάνη της Μάγια δημιούργησε την φαντασίωση της δυαδικότητας και της μη-δυαδικότητας.

 62. Πάντοτε (να λες) «δεν είναι αυτό, δεν είναι αυτό», είτε για ότι έχει μορφή και για ότι είναι χωρίς μορφή. Μόνο το Απόλυτο υπάρχει, που είναι ελεύθερο, από διαφορές και μη διαφορές.

 63. Δεν έχεις ούτε μητέρα ούτε πατέρα, ούτε συγγενή, ούτε σύζυγο, ούτε παιδί, ούτε φίλο. Δεν έχεις ούτε κάποιους να σε συμπαθούν ούτε κάποιους να σε αντιπαθούν. Τότε γιατί υπάρχει τόση αγωνία στο νου σου;

 64. Ω νου, δεν υπάρχει ούτε νύκτα, ούτε μέρα για σένα, ούτε ανατολή ούτε δύση. Πως μπορεί ο σοφός να φανταστεί το ασώματο Ον σε μια ενσώματη κατάσταση;

65. Συνειδητοποίησε τον ακατάστρεπτο Άτμαν, που δεν είναι ούτε διαιρεμένος ούτε αδιαίρετος, ούτε το όλο ούτε το μέρος, που είναι πάνω από τη χαρά και τη λύπη.

66. Δεν είμαι ούτε αυτός που δρα (ο πράττων), ούτε αυτός που απολαμβάνει (ο απολαμβάνων). Δεν υπάρχουν πράξεις του παρελθόντος και του παρόντος για μένα. Δεν είμαι ούτε με σώμα, ούτε ασώματος. Πως μπορώ να πω ότι αυτό είναι δικό μου ή ότι δεν είναι δικό μου;

67. Σε μένα δεν υπάρχουν αδυναμίες τέτοιες όπως πάθη κ.λπ. Ούτε έχω πόνους που προέρχονται από το σώμα ή άλλους πόνους. Γνώριζε ότι είμαι ο Άτμαν, ο Ένας, απέραντος σαν το διάστημα.

68. Φίλε νου, ποιο το όφελος τόσης μάταιης ομιλίας; Φίλε νου, όλα αυτά είναι εικασίες. Σου έχω πει αυτό που είναι η ουσία: «Εσύ, πράγματι είσαι η Αλήθεια, απεριόριστη όπως το διάστημα.

69. Με οποιοδήποτε τρόπο και σε οποιοδήποτε τόπο πεθάνουν οι γιόγκι, εκεί αυτοί συγχωνεύονται (στο Μπράμαν), όπως ο χώρος του δοχείου ενώνεται με τον άπειρο διάστημα, όταν το δοχείο σπάσει.

 70. Ένας γιόγκι μπορεί να πεθάνει σε ένα ιερό τόπο ή στο σπίτι κάποιου ανέγγιχτου, ή ακόμη μπορεί να πεθάνει όταν είναι σε κώμα. Αλλά αμέσως μόλις εγκαταλείψει το σώμα αυτός γίνεται ένα με το Απόλυτο Μπράμαν.

 71. Οι γιόγκι θεωρούν το καθήκον, τον πλούτο, τα αντικείμενα της απόλαυσης, την απελευθέρωση και όλα τα κινητά και ακίνητα, τέτοια όπως ανθρώπους, δένδρα κ.λπ., σαν το νερό του αντικατοπτρισμού (δηλ. απατηλά).

72. Δεν εκτελώ ούτε απολαμβάνω, τις πράξεις (και τους καρπούς αυτών) του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος. Αυτή είναι η ακλόνητη πεποίθηση μου.

73. Ο Αβαντούτα ζει σε απόμερους τόπους, μόνος και ευτυχισμένος, εξαγνισμένος από την αδιάσπαστη ευδαιμονία του Μπράμαν. Έχοντας απαρνηθεί το ‘εγώ’, κινείται γυμνός και βλέπει τα πάντα μέσα στον Εαυτό του.

74. Εκεί που δεν υπάρχουν οι τρεις καταστάσεις (εγρήγορσης, ονείρου, βαθύ ύπνου) , ούτε η τέταρτη (τουρίγια), εκεί κάποιος φθάνει στον Απόλυτο Άτμαν. Εκεί όπου δεν υπάρχει Ντάρμα ή Αντάρμα, πως μπορεί να υπάρχει (για κάποιον) σκλαβιά ή απελευθέρωση;

75. Δεν φθάνει (συνειδητοποιεί) κάποιος στο Μπράμαν με επανάληψη μάντρα, με απαγγελίες (των βεδών), ούτε με την τάντρα. Ο Αβαντούτα αφού εξαγνίστηκε, και συγχωνεύτηκε στην αδιάσπαστη ευδαιμονία της ομοιογενούς ουσίας (Μπράμαν ), τραγούδησε αυτή την γκιτά.

76. Τα πάντα είναι κενά και ταυτόχρονα γεμάτα. Δεν υπάρχει ούτε αλήθεια ούτε μη αλήθεια. Ο Αβαντούτα μίλησε από την δική του εμπειρία και σύμφωνα με τη γνώση του από τις γραφές.

Μετάφραση  Άτμαν Νιτυανάντα

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

κάστα*: Οι τέσσερις κάστες είναι οι μπραχμάνοι, οι κσατρίγιας, οι βάισυας και οι σούντρας.

στάδια ζωής*: Τα 4 στάδια ζωής (Ασράμας, Ashramas), σύμφωνα με την Ινδουϊστική παράδοση είναι: Brahmacharya (Μαθητείας και αγαμίας), Grihastha (Οικογενειάρχη), Vanaprastha (απόσυρσης) and Sannyasa (απάρνησης).

BRAHMACHARIN ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΟΥ ΑΓΑΜΟΥ ΜΑΘΗΤΗ

Το πρώτο στάδιο, Brahmacharya, είναι η περίοδος μελέτης και πειθαρχίας. Ο σπουδαστής θα πρέπει να απέχει από οποιεσδήποτε απολαύσεις. Μένει στο σπίτι του δασκάλου του και μελετά τις Βεδές και τις επιστήμες.

GRIHASTHA ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΟΥ ΟΙΚΟΓΕΙΑΡΧΗ

Το δεύτερο στάδιο είναι αυτό του Grihastha ή Οικογενειάρχη. Το στάδιο της οικογένειας εγγράφεται στο γάμο, όταν ο φοιτητής έχει ολοκληρώσει τη φοίτησή του και είναι έτοιμος να αναλάβει τα καθήκοντα και τις ευθύνες της ζωής του ιδιοκτήτη. Από όλα τα Ashramas, αυτό είναι το πιο σημαντικό, επειδή υποστηρίζει όλους τους άλλους. 

VANAPRASTHA ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

Το επόμενο στάδιο είναι αυτό της
Vanaprastha. Το Brahmacharya είναι μια προετοιμασία για τη ζωή του Grihastha ή Οικογενειάρχη. Παρόμοια το στάδιο της Vanaprastha (απόσυρσης) είναι μια προετοιμασία για το τελικό στάδιο της Sannyasa (απάρνησης). Αφού εκπληρώσει όλα τα καθήκοντα του οικογενειπαρχη, θα πρέπει να αποσυρθεί στο δάσος ή σε ένα απόμερο τόπο και να αρχίσει να διαλογίζεται ζώ τας μοναχικά στα υψηλότερα πνευματικά πράγματα.

SANNYASA ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΑΠΑΡΝΗΣΗΣ

Το επόμενο στάδιο είναι αυτό του
Sannyasin (Σαννυασιν -Απαρνητή). Όταν ένας άνθρωπος γίνεται Sannyasin, παραιτείται από όλα τα υπάρχοντα, από όλες τις διακρίσεις της κάστας, από όλες τις τελετές και ττυπικά της θρησκείας και από όλες τις προσκολλήσεις σε μια συγκεκριμένη χώρα, έθνος ή θρησκεία. Ζει μόνος και περνάει τον χρόνο του στο διαλογισμό. Ζει με ελεημοσύνη. Όταν επιτύχει την ύψιστη κατάσταση του βαθύ διαλογισμού, χαίρεται τον πνευματικό του Εαυτό. Είναι αδιάφορος για τις αισθησιακές απολαύσεις. Είναι απαλλαγμένος από αρέσκειες και απαρέσκειες, συμπάθειες και αντιπάθειες, επιθυμίες, εγωισμό, λαγνεία, θυμό, απληστία και υπερηφάνεια. Βλέπει όλους το ίδιο και έχει ισορροπημένο νου. Αγαπά όλους. Ζει  ευτυχής και διαδίδει τον Brahma Jnana ή τη Γνώση του Εαυτού. 

~~~~~~~ 
 Μπορείτε να βρείτε όλο το κείμενο στα αγγλικά εδώ: Avadhuta Gita