Σελίδες

Sunday, February 13, 2022

Η αληθινή ευτυχία είναι πέρα από τον νου - Άτμαν Νιτυανάντα


Η αληθινή ευτυχία είναι πέρα από τον νου


Όταν υπερβούμε την απόλαυση, την χαρά και την θλίψη του νου, που είναι βασισμένα στην επιθυμία, στην ταύτιση και στην φαντασία, τότε βιώνουμε μια ευτυχία (ειρήνη, ευδαιμονία) που είναι πέρα κάθε φαντασία.

Monday, February 7, 2022

Πνευματική Ζωή και Σεξουαλικότητα ~ Άτμαν Νιτυανάντα


Πνευματική Ζωή και Σεξουαλικότητα

 

Η διατήρηση και η μετατροπή της σεξουαλικής ενέργειας είναι καθοριστικής σημασίας στην πνευματική μας μεταμόρφωση και στην επίτευξη της φώτισης. Η μετετρεμμένη σεξουαλική ενέργεια ποτίζει τον νου με ανώτερες ενέργειες (λέγονται Ότζας και Τέτζας στα σανσκριτικά), οι οποίες είναι απαραίτητες για να αναπτυχθούν οι ανώτερες ικανότητες του νου και να επιτευχθούν τα ανώτερα Σαμάντι, μέσω των οποίων επιτυγχάνεται τελικά η πλήρης διάλυση του εγώ και η τέλεια ένωση μας με την θεϊκή μας φύση. 

 

Στο δρόμο της αυτοπραγμάτωσης (φώτιση, απελευθέρωση) δύο δρόμοι υπάρχουν σε σχέση με την σεξουαλικότητα, η αγαμία και η σεξουαλική ένωση με εγκράτεια και μετατροπή της ενέργειας, γνωστή ως σεξουαλική τάντρα. Και στις δύο περιπτώσεις το ζητούμενο είναι η διατήρηση και η μετατροπή της σεξουαλικής ενέργειας. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να σταματήσουμε να χάνουμε την ενέργεια μέσα από τους οργασμούς, το οποίο προϋποθέτει αγνότητα του νου και εξάλειψη της λαγνείας και του πόθου για οργασμική απόλαυση (απαιτείται να γίνουμε αγνοί  στην σκέψη, στον λόγο και στην δράση).

 

Ανεξάρτητα από τον δρόμο θα ακολουθήσει κανείς σε σχέση με την σεξουαλικότητα (δηλαδή την αγαμία ή την τάντρα), η εξάλειψη της λαγνείας κα της σεξουαλικής επιθυμίας είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Προϋποθέσεις για να πετύχει κανείς την σεξουαλική αγνότητα είναι ο διακαής πόθος για την αλήθεια και την απελευθέρωση και η ειλικρινής συστηματική άσκηση.

 

Θεωρώ επίσης πως είναι δύσκολο (για την πλειοψηφία) να εγκαταλείψει κάποιος την σεξουαλική δραστηριότητα, χωρίς κατανόηση και συστηματικό εξαγνισμό του νου μέσα από εντατική άσκηση και πειθαρχίες. Το να κόψει κανείς την σεξουαλική απόλαυση όντας με δυνατή την επιθυμία για σεξουαλική απόλαυση χωρίς να είναι έτοιμος γι’ αυτό, θα του φέρει δυσθυμία, στεναχώρια, ανησυχία, νευρώσεις, έντονη αίσθηση ανικανοποίητου και πιθανότατα θα τον οδηγήσει σε αποκλίνουσες σεξουαλικές συμπεριφορές και στην ομοφυλοφιλία (γνωστή είναι η ομοφυλοφιλία και η παιδεραστία στην εκκλησία Μόνο πολύ ώριμες ψυχές προετοιμασμένες από τις προηγούμενες ενσαρκώσεις είναι έτοιμες να εγκαταλείψουν την σεξουαλική δραστηριότητα εύκολα ή να μην την αρχίζουν καν. 

 

Όσοι θέλουν να ακολουθήσουν την αγαμία, είναι καλύτερο να σταματήσουν την σεξουαλική δραστηριότητα μειώνοντας σταδιακά τις σεξουαλικές συνευρέσεις και να ασκούνται συστηματικά για να εξαλείψουν την λαγνεία και την επιθυμία για σεξουαλική και οργασμική απόλαυση. Αν ασκείται κάποιος ειλικρινά, σταθερά και συστηματικά, θα καταφέρει να εξαλείψει την λαγνεία και την επιθυμία για σεξουαλική απόλαυση και θα έρθει η στιγμή να σταματήσει την σεξουαλική δραστηριότητα με φυσικό τρόπο χωρίς πρόβλημα.

 

Επίσης και αυτοί που θα ακολουθήσουν την τάντρα θα πρέπει να ασκούνται συστηματικά για να εξαλείψουν την λαγνεία και την επιθυμία για οργασμική απόλαυση και επίσης να αλλάξουν τον τρόπο που κάνουν έρωτα και να εγκαταλείψουν τους οργασμούς.

 

Το πόσο χρόνο θα χρειαστεί κάποιος για να ξεπεράσει την επιθυμία για οργασμό και επίσης να γίνει ικανός να μην πέφτει στον οργασμό, εξαρτάται από την ωριμότητα του ως ψυχή, από το πόσο ειλικρινά και συστηματικά ασκείται, το πόσο αγνός είναι ο νους του, την δύναμη της θέλησης του, την αποφασιστικότητα του και βέβαια το πόσο πολύ διψά για την αλήθεια και την ελευθερία. Διευκρινίζω πως κι αυτοί που ασκούν την τάντρα θα πρέπει κάποια στιγμή να εγκαταλείψουν την σεξουαλική πράξη και να ελευθερωθούν από την σεξουαλικής επιθυμία πλήρως.

 

Η λαγνεία και η  επιθυμία για οργασμική απόλαυση, είναι από τις πιο δυνατές επιθυμίες-προσκολλήσεις που έχει να αντιπαρέλθει ο μαθητής. Παρά ταύτα, αυτός που είναι αποφασισμένος να κάνει τα πάντα για να πετύχει την απελευθέρωση, αυτός που ασκείται ειλικρινά, συστηματικά και σταθερά, είναι βέβαιο πως θα νικήσει την επιθυμία για σεξουαλική απόλαυση και θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει συνειδητά την σεξουαλική ενέργεια για την πνευματική του μεταμόρφωση.

 

Αυτός που ασκείται σοβαρά και συστηματικά στον διαλογισμό, που ασκείται συστηματικά για τον εξαγνισμό του νου και την εξάλειψη των εγωϊκών τάσεων, θα αποταυτίζεται όλο και περισσότερο από τον νου, το σώμα και τις απολαύσεις που σχετίζονται με το σώμα και θα βρίσκει περισσότερο χαρά και ικανοποίηση στην βίωση της ειρήνης και της πληρότητας της αληθινής του φύσης, παρά σε οποιαδήποτε αισθητηριακή εμπειρία. Είναι βέβαιο επίσης ότι όταν ο νους βρει μια μεγαλύτερη χαρά και ικανοποίηση, εύκολα εγκαταλείπει τις κατώτερες απολαύσεις που συνήθιζε να έχει. Συνεπώς καθώς μέσα από την άσκηση και τον διαλογισμό θα βιώνουμε όλο και περισσότερο την ειρήνη, την πληρότητα και την ευδαιμονία του αληθινού μας Εαυτού (Συνειδητότητα), τόσο πιο εύκολο θα είναι να εγκαταλείψουμε την σεξουαλική απόλαυση αλλά και κάθε άλλη απόλαυση.

 

Αυτός που ενδιαφέρεται πραγματικά για την πνευματική του ανάπτυξη, θα πρέπει να ερευνήσει τον εαυτό του και να είναι ειλικρινής με τον εαυτό του σχετικά με το θέμα της σεξουαλικότητας. Αν και στην αρχή του δρόμου είναι δύσκολο να έχει κανείς μια καθαρή εικόνα για τον εαυτό του, παρά ταύτα θα πρέπει να αξιολογήσει σε κάποιο βαθμό τις αδυναμίες και τις δυνατότητες του και το τι είναι σε θέση να κάνει σε σχέση με την σεξουαλική του ζωή στην παρούσα περίοδο της ζωής του. Ταυτόχρονα βέβαια θα πρέπει να ασκείται συστηματικά για να εξαλείψει την λαγνεία αφού η αγνότητα του νου και η εξάλειψη της λαγνείας είναι ζητούμενο στην πνευματική ζωή ανεξάρτητα από το αν ακολουθήσει κανείς την αγαμία ή την τάντρα.

 

Καθώς κάποιος ακολουθεί ένα σαττβικό τρόπο ζωής και ασκείται με συνέπεια, σταδιακά η διάκριση του και η κατανόηση του θα αναπτυχθούν και θα του επιτρέψουν να ξεκαθαρίσει πολλά σημαντικά θέματα που αφορούν γενικά την πνευματική άσκηση και τον πνευματικό δρόμο και επίσης να ξεκαθαρίσει την στάση του στο θέμα της σεξουαλικότητας. Θα μπορέσει να αποφασίσει με καθαρότητα αν προτιμά την μοναχική ζωή ή την έγγαμη ζωή, αλλά και να προσδιορίσει την σεξουαλική του συμπεριφορά του στην έγγαμη ζωή (δηλαδή, να αποφασίσει αν θα κάνει τάντρα* ή θα ακολουθήσει την αγαμία παρότι είναι παντρεμένος).

 

Όταν η στάση μας, οι δράσεις μας και οι αποφάσεις μας, είναι αποτέλεσμα στοχασμού, έρευνας του εαυτού μας, κατανόησης και συνείδησης και όχι επιπολαιότητας και παρορμητισμού, βρισκόμαστε πιο κοντά στην αρμονία, στην ισορροπία, στην υγεία και στην χαρά της ζωής.

 

Σχόλιο

 να αποφασίσει αν θα κάνει τάντρα*: Για να κάνει κανείς τάντρα πέρα απ’ το να το θέλει χρειάζεται ειδική γνώση και καθοδήγηση. Συνεπώς ακόμη και αν κανείς αποφάσιζε να κάνει τάντρα δεν είναι εύκολο να βρει την απαραίτητη ορθή  γνώση και καθοδήγηση. Υπάρχουν πλέον ανά τον κόσμο αρκετοί που διδάσκουν τον ταντρικό έρωτα, αλλά δεν μπορώ να εκφράσω άποψη για το πόσο καλά γνωρίζουν την τάντρα και αν οι οδηγίες που δίνουν είναι πράγματι σε αρμονία με τον πνευματικό δρόμο, διότι δεν έχω την απαραίτητη πληροφόρηση.

 

Αν θέλουμε πράγματι να πετύχουμε την φώτιση (αυτοπραγμάτωση, απελευθέρωση), είναι αναγκαίο να ασκηθούμε με σταθερή αποφασιστικότητα για να πετύχουμε την εξάλειψη των εγωϊκών τάσεων (και ιδιαίτερα την εξάλειψη της λαγνείας και την επιθυμία για οργασμική απόλαυση), την μετατροπή της σεξουαλικής ενέργειας και να εμβαθύνουμε στον διαλογισμό ώστε να πετύχουμε την βαθιά απορρόφηση του νου του στην θεϊκή μας φύση, (Πνεύμα, Ψυχή, Συνειδητότητα) που είναι ένα και το αυτό με την παγκόσμια Συνειδητότητα, αυτό που κοινώς ονομάζουμε Θεός. 

 

Όταν μέσω του συνεχή διαλογισμού και τα Σαμάντι εξαλειφθεί πλήρως το εγώ και ο νους αποκτήσει την φωτεινότητα  της Συνειδητότητας (γίνει φωτεινός όπως η Συνειδητότητα), θα βιώνουμε πλήρως, αδιαλείπτως και αυθορμήτως (χωρίς προσπάθεια), την ειρήνη, την πληρότητα και την ευδαιμονία του Πνεύματος (Συνειδητότητα, Θεός, Μπράμαν). Αυτό είναι φώτιση, απελευθέρωση, αυτοπραγμάτωση.


Thursday, February 3, 2022

ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΘΑΝΑΣΙΑ (φιλοσοφία του θανάτου) - Ατμαν Νιτυανάντα



ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΘΑΝΑΣΙΑ (φιλοσοφία του θανάτου)


Ο θάνατος δεν είναι το αντίθετο της ζωής αλλά ένα από τα θεμελιώδη συστατικά της.

Η γέννηση είναι το αντίθετο του θανάτου και τα δύο μαζί είναι τα θεμέλια της ζωής, διότι χωρίς τη γέννηση και το θάνατο η ζωή δεν υπάρχει.

Αυτό που γεννιέται είναι προορισμένο να πεθάνει και στη θέση του θα γεννηθεί κάτι άλλο.

Μόνο αυτό που είναι πέρα από τις μορφές και η αιτία όλων των μορφών είναι πέρα από τη γέννηση και τον θάνατο, αιώνιο, ακατάστρεπτο, πλήρες και τέλειο.

Αν και ο άνθρωπος φοβάται τον θάνατο, μόνο μέσα από τον θάνατο μπορεί να βρει την ελευθερία του. Διαφορετικά θα ήταν καταδικασμένος να ζει στο περιορισμένο, σε πλάνη, σε πόνο και δυστυχία εις τους αιώνες των αιώνων.

Αν το παλιό δεν πεθάνει, το νέο δεν μπορεί να γεννηθεί, αν δεν πεθάνουμε στο κατώτερο δεν μπορούμε να γεννηθούμε στο ανώτερο.

Όχι μόνο ο φυσικός θάνατος αλλά και κάθε είδους αλλαγή και μεταβολή είναι ένα είδος θανάτου. Και ενώ η αλλαγή είναι το κεντρικό χαρακτηριστικό της ζωής, το εγώ μας αντιστέκεται σε κάθε αλλαγή λόγω της προσκόλλησής του σε αυτό που έχει συνηθίσει ή του αρέσει.

Όμως η ζωή, όντας μια συνεχής αλλαγή, αδιαφορεί για τις ιδιοτροπίες του εγώ και κινείται αδιάκοπα προς νέα μονοπάτια και ορίζοντες. Το Εγώ αναγκάζεται να υποφέρει με το να είναι προσκολλημένο στις φαντασιώσεις και στις συνήθειές του.

Η μόνη λύση και διέξοδος είναι ο θάνατος. Ο θάνατος του ψεύτικου εγώ μας με όλες τις ματαιοδοξίες, τις ψευδαισθήσεις, τις αγκυλώσεις, τις πεποιθήσεις, τις επιθυμίες, τα πάθη και τα ελαττώματά του.

Μόνο ο θάνατος του εγώ επιτρέπει την ελεύθερη ροή της ζωής μέσα μας (σε όλα τα επίπεδα) και την μεταμόρφωσή μας σε ένα θείο ον, με συνείδηση της ταυτότητάς μας με τον Θεό και την ενότητα όλων όσων υπάρχουν.